Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvordan oppnå 6 i Gym i 9-klasse ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har bare erfaring med å få 6 i gym i VK2 (nå Vg3). Det jeg kan råde deg til, er å lese godt på teorien om dere har teoriprøver. Prøv å få 6 på alle prøvene. Tren styrke ved siden av skolen så du gjør det bra på styrketestene. Jobb seriøst med egentreningen om dere har det. Skriv gode rapporter, og vær ærlig med egenvurderingen til slutt. Husk også å nevne hva som gikk galt, og hva du kan forbedre. Og sist, men ikke minst: vær positiv og blid i timene. Om du ikke er like flink i alt, så vis at du så gjerne vil få til tingene. Det viktigste er ikke bare å få til de forskjellige øvelsene, men å gløde av innsatsvilje. Det er også en fordel å komme godt overens med læreren, helst fra første time. ;) Bonne chance!

Endret av Mademoiselle
Lenke til kommentar

Meld deg frivillig til alt om noen spør, enten du vil eller ikke

Følg alltid med når læreren vil ha oppmerksomheten

Vær positiv og oppmuntrene til dem andre

Vær sportslig

Vær ledende

Hjelp andre

Ta intiativ

Smisk

 

I tillegg må du være flink på teorien

 

Da har du sekseren sikra (med mindre du har læreren jeg hadde på vk1)

Lenke til kommentar

I klassen min får de "sporty-superflinke-veltrente fotballgutta" automatisk 5. Det er veldig irriterende. Det er sikkert fordi de gjør så godt inntrykk bare ved å snakke fotball og å kunne fotball.

 

Men hva med han som gir alt han har, får ille hold, løper videre, og ikke klager på gymmen selv om han ikke liker å jogge en tur som gym (meg)? Jeg får 4!

 

Men: Spør ALLTID faglærer hva som trengs, si at du skal gjøre dit beste for å få 6, gi alt du har, vær positiv og sporty, ta initiativ til å lede laget om dere spiller kamper (hvis du kan nok om sporten), vis læreren hva du kan ved forskjellige anledninger (f.eks. om dere har om turn kan du gjøre gode inntrykk). Prestér ditt beste.

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha 6'er i gym kan du:

- Alltid være positiv og smile, aldri si "Neiiii, kan vi ikke spille fotball istedetfor?" e.l. (Viktig)

- Ha innsats i timene, uansett om det er stikkball eller turn

- Prøve å imponere litt på det lille skriftlige dere gjør, om det er en prøve eller innlevering

- Så være med i timene da selvfølgelig, ikke unødvendig fravær og glemme gymtøy osv.

Det skal ikke så altfor mye til å følge disse punktene sånn halvveis, så hvis du er en smule aktiv i fritiden klarer du det helt sikkert! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...