Gå til innhold

Overføre filer mellom data og telefon (LG KU990) fortsatt ikke løst

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har installert programvaren som fulgte med og mente jeg hadde gjort alt riktig. Prøvde å lese i håndboka, men ble ikke noe klokere av det. Med min forrige telefon, SE K610i, gikk jeg inn på datamaskin/min datamaskin og gikk inn på telefonen der. Så hadde jeg tilgang til mapper for bilder, musikk osv.

Men når jeg prøver å komme meg inn på "LG Phone" på datamaskin (Vista) skjer det ingen verdens ting. Har forsøkt meg på programvaren som jeg nå har på skrivebordet, men forstod lite av det også.

http://bildr.no/view/214810

http://bildr.no/view/214811

Så hva gjør jeg?

Endret av gonzalez7
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kan ikke si jeg har særlig mye kunnskap om Vista men når jeg skal overføre ting til min telefon (Nokia E61) pleier jeg å ta minnekortet i en minnekortleser. Da går det i tillegg raskere å overføre.

Hvis du har en minnekortleser tilgjengelig kan du kanskje prøve det?

Håper det hjelper :)

Endret av mamama
Skrevet
Skifte til masselagring kan vel funke til å overføre filer, da kommer en egen mappe i min datamaskin.. Kjempelett ;)

Har du KU990? Jeg aner ikke hva masselagring er, og vet fortsatt ikke hvordan jeg skal få til det her.

Skrevet
Skifte til masselagring kan vel funke til å overføre filer, da kommer en egen mappe i min datamaskin.. Kjempelett ;)

Har du KU990? Jeg aner ikke hva masselagring er, og vet fortsatt ikke hvordan jeg skal få til det her.

Hei! Jeg har ikke KU990, men etter de jeg har lest må du inn i innstillinger, dermed Skifte til masselagringsmodus ellerno. Vet ikke om det er det det heter. Du finner det vel ut ;) Når du plugger inn din KU990 i pc'n tror jeg mobilen vil vises som en ekstern harddisk:)

Skrevet

Jeg gikk inn på USB-tilkoblingsmodus og endret fra Datatjeneste til Masselagring. Koblet til USB-kabel og håpet å finne telefonen som en ekstern harddisk. Fikk ikke opp noe annet enn "LG Phone", og der er det fortsatt ikke mulig å komme seg inn.

På telefonen står det at jeg må sette inn minnekort. Så vidt jeg vet har jeg ikke noe minnekort som verken kan settes inn eller tas ut.

Men takker for forslag og forsøk på å hjelpe.

Skrevet
Hvis du ikke har minnekort er det jo ikke så rart at det ikke fungerer.

Jeg ringte LG nå, og fikk beskjed om at det ikke er mulig så lenge jeg har Vista på dataen.

Skrevet

Har selv vista, og det funker fjell her - men jeg har jo også et minnekort.. du MÅ ha minnekort for at masselagring skal funke, koster 100 spenn for 2gb eller noe, det har du råd til ;)

Skrevet

Har du noen gang prøvd å overføre filer uten ekstra minnekort, og fått det til? Hva heter minnekortet jeg trenger, hvis jeg skal ha det (som jeg tydeligvis må)?

Skrevet
Du kan jo, hvis du har bluetooth, kommunisere via det. Da er ikke operativsystem noen sperre.

Hvordan går jeg frem for å få gjort det? Eneste jeg har gjort med bluetooth er å overføre mellom to telefoner.

Skrevet

jeg har en lg ku990 og har hatt det samme problemet, byttet til masselagring men explorer bare hang seg og måtte restartes. jeg har winxp 64. men det funker helt fint på min hp laptop. kanskje det er noe med 64 bit systemer?

Skrevet

Hvordan jeg kommuniserer med min tlf (når jeg ikke har minnekort i) (merk at jeg har Windows XP SP3)

Sett tlf i "Datatjeneste" (Meny/Instillinger/Telefoninstillinger/Tilkoblingsmulighet/USB-tilkoblingsmodus)

Installer LG-softwaren som fulgte med. Åpne "LG PC Suite" og velg media (eller content, husker ikke helt)

Du kan jo, hvis du har bluetooth, kommunisere via det. Da er ikke operativsystem noen sperre.

Hvordan går jeg frem for å få gjort det? Eneste jeg har gjort med bluetooth er å overføre mellom to telefoner.

Dette går kun hvis du har Bluetooth-tilkobling på Pcen din, enten integrert i den eller via en USB-bluetooth. Da kan du sende/motta filer mellom mobilen og pcen din sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...