Gå til innhold

Epost program for flere brukere?


Anbefalte innlegg

Finnes det epost klienter som støtter flere brukere på en enkel måte?

Helst ikke avhenging av Windowsbrukeren.

 

Vi har en maskin som flere personer bruker, men alle bruker den samme Windows kontoen. Det jeg trenger er et program hvor man velger en bruker når man starter programmet og denne brukeren er knyttet opp mot en epostkonto.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en maskin som ungene bruker. Det er ennå ikke så stø i engelsk så det hadde vært fint å ha et program på norsk. Synes web eposter kan bli litt tungvint for dem når passord og alt skal fylles ut.

 

Vil ikke bruke flere kontoer pga at de springer fra maskinen uten å logge seg av og så kommer nestemann.

I tillegg så har man flere profiler som skal oppdateres og tilsynelatende ha samme snarveier osv.

 

Får vel bare forsøke å lære dem det med passord og lignende, men det blir ikke lett for en på 6 og en på 5.

Lenke til kommentar
Synes web eposter kan bli litt tungvint for dem når passord og alt skal fylles ut.
De må da fylle ut passord og evt. brukernavn også på en vanelig epostklient, så blir vel ikke mye vanskeligere det. Ved mindre du vil at ungene skal ha tilgang til hverandres epost.

 

Men du kan vel se på innstillingene til f.eks. Thunderbird om den har valg for å ikke huske passordet på kontoer. Slik at denne må skrives inn når epost skal hentes ned

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar

Hvis du ikke er redd for at folk kan se andres mail, er det jo bare å sette opp flere mail kontoer på samme thunderbird bruker? Hvis du ikke legger inn server passord kan de muligens ikke se den andres mail heller? (usikker da jeg ikke har tbird tilgjengelig for å sjekke).

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

En grei løsning kan vel være hver sitt Thunderbird-program?

 

Legg inn en Thunderbird Portable(Som vil tillate flere kopier av programmet liggende på en maskin) og skift navn på mappe/snarvei til å passe navnet på barnet og still hver av dem inn med sine epostkonto-innstillinger uten epostlagring, passordbeskyttet mappetilgang eller lignende for å holde epostene private for hverandre.

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Har satt opp Thunderbird nå, dette var akkurat det jeg var ute etter. Takker.

 

Jeg satte opp to kontoer, tok bort krysset for globale mapper. På den måten kommer person A og person B sine mails i hver sin mappe. Det jeg likte bra her var at den personen sin mappe som var markert når man skulle sende ny mail ble automatisk valgt som avsender.

 

Veldig bra, lurer på om jeg skal begynne å bruke Thunderbird på jobb PC'en også. Jeg har mange kontoer som går om hverandre, noen ganger skal jeg sende mail via jobb kontoen og noen ganger fra privaten.

 

Noen som vet hvordan Thunderbird klarer seg mot synkronisering med telefoner?

Både Nokia PC Suite og Sony Ericson PC Suite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...