Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vil ha bra bilstereo i bilen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hjelp til å bygge min første bilstereo. Jeg er total nub på området og trenger forslag; hvordan gjør jeg alt? må jeg koble mye selv? Pris? Jeg tenkte ikke å bruke så mye penger på det, helst minst mulig. Annlegget trenger ikke være dødelig bra heller, men sånn så man kan få litt bass og bra lyd.

:)

Ps: Bilen er type Hyundai Sonata '98 modell

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3-5k er det jeg ser på. Tenker ikke noe stort noe, vil bare ha et som fungerer. Hva innebærer det da? Hva må jeg kjøpe inn, for at det skal fungere sammen?

Skrevet

Har en god spiller mye å si?

Finnes det noen gode pakkeløsninger å få kjøpt?

Trenger jeg bytte ut høytalerne foran?

- i så fall; kan jeg bytte ut både høytalerne foran og bak + sette inn en forsterker?

:D

Skrevet (endret)

Du kan, men du har ikke råd til det. Du trenger dessuten ikke høyttalere bak.

Gjør som epifant sier. Cd-spiller og høyttalere foran. Nå har jeg ikke sett på det epifant linket til, men om du ikke vil oppgradere seinere så kan du sikkert gå litt ned i pris på cd-spiller og høyttalerne så du får råd til en 2-kanals forsterker som kan drive høyttalerne dine.

Cd-spiller ca 2 000 kr, gå for Alpine eller Pioneer.

Komponentsett ca 1 500 kr - her kan andre få komme med råd, men Seas Lotus er fint.

2-kanals forsterker Dynabel BF1502 koster nå 1 500 kr.

Edit: Dynabel har også kommet med en mindre 2-kanaler, BF0802. Denne koster 1 000 kr. Har ikke selv testet denne, men den fungerer nok fint. Da får du råd til kabler også.

Endret av Arbakadarba
Skrevet (endret)
Har en god spiller mye å si?

Finnes det noen gode pakkeløsninger å få kjøpt?

Trenger jeg bytte ut høytalerne foran?

- i så fall; kan jeg bytte ut både høytalerne foran og bak + sette inn en forsterker?

:D

- fordelene med en god spiller er at den kan følge med på lasset når du oppgraderer, samt nyttige funksjoner og finesser.

- Pakkeløsninger består for det meste av flere, men billigere komponenter.

- Du såklart ikke å bytte ut høyttalerne foran, men lydkvaliteten vil få seg et realt løft.

- Selvsagt kan du bytte ut høyttalerne både foran og bak, men da trenger du mange flere komponenter.

For å si det på en annen måte; Hva vil du helst ha? Én Ferrari eller fjorten Skodaer...?

Endret av epifant
Skrevet

At det er billig, og lyden med 95% sannsynlighet er deretter. 1500,- er omtrent minimumsprisen jeg vil anbefale deg for en spiller...

Hvorfor denne plutselige reduksjonen av budsjettet?

Skrevet

Du får det du betaler for så enkelt er det.

Jeg ville lagt i minimun 3k for spiller og 2,5k for et ok frontsett.

Da har du som epifant sier noe du kan bygge på etterhvert.

Er litt kjipt å kaste bort 5k for et sett som spiller ræva for så å måtte bytte ut alle komponentene.

Skrevet

Det jeg ville ha gjort det er å ringt enten:

1: Torshov i Drammen og spurt etter Kenneth. (si du snakket med Ole, da forstår han hvem du snakket med)

2: Fort Knox i Drammen og spurt etter gode tilbud..

Montering er egentlig gangske lett.. jeg begynte å montere når jeg var 14 år..

Synes det var litt innviklet i starten men det gikk bra til slutt (etter mange ødelagte sikringer vel å merke =P)

Skrevet (endret)
http://www.brl.se/

Fant et tilbud her hos brl, JVC KDG342, Alpha 6925X, 525X, til 1498,- kr. Den er ukens produkt. Noen meninger?

Kun JVC-spilleren vil passe rett inn i bilen din, det andre krever en god del jobb å få inn og sluttresultatet vil kunne bli deretter og ikke nødvendigvis bedre enn du har nå.

Slett ikke umulig å få et godt anlegg til 4-5000,- selv uten at du må oppgradere med mer utstyr senere. Hva ser du f.eks etter i en ny spiller? USB-inngang? Minnekortleser? iPod-kontroll? Bluetooth?

Endret av transmedia.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...