Gå til innhold

[LØST] Kan jeg kjøre PC2-6400 på DSBV-D?

Rusma

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir den på en måte nedgradert, slik at jeg ikke vinner noe som helst på denne rammen i forhold til en som er billigere?

Skrevet
Blir den på en måte nedgradert, slik at jeg ikke vinner noe som helst på denne rammen i forhold til en som er billigere?

Jepp, du kan kjøpe RAM på 667MHZ heller, men det er ikke så mye billigere så jeg ville bare kjøpt 800MHz i tilfelle fremtidige oppgraderinger.

Skrevet (endret)
Kan jeg kjøre "OCZ DDR2 PC2-6400" på et hovedkort spesifistert med "Dual Channel DDR2 533/667 Fully-Buffered DIMM"? eller må jeg bare holde meg til 667 da?

Nei du kan "ikke" kjøre det minnet (non buffered) . Du kan kun kjøre FBD (fully buffered) DDR2 dimms .

Dessuten er "key notchingen" i dimm sockene slik at man ikke får satt i normale

non-buffered DDR2 i en FBDIMM memory slot (som det server hovedkortet har).

Eks:

http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=FULLY+BUFFERED

Her har du forøvrig memory QVL lista fra Asus for hovedkortet:

http://www.asus.com/999/html/share/9/txt/4/pdf/DSBV-D.pdf

Endret av syar2003
Skrevet
Kan jeg kjøre "OCZ DDR2 PC2-6400" på et hovedkort spesifistert med "Dual Channel DDR2 533/667 Fully-Buffered DIMM"? eller må jeg bare holde meg til 667 da?

Nei du kan "ikke" kjøre det minnet (non buffered) . Du kan kun kjøre FBD (fully buffered) DDR2 dimms .

Dessuten er "key notchingen" i dimm sockene slik at man ikke får satt i normale

non-buffered DDR2 i en FBDIMM memory slot (som det server hovedkortet har).

Er dette en bra eller dårlig ting?

Skrevet (endret)

Ingen av delene.

Det betyr bare at hovedkortet KUN støtter FBD (fully buffered) 240pins minnebrikker.

Og Intel Dual Core Xeon E5XXX prosessorer med sokkel 771 (hvis du ikke har oppfattet det).

Endret av syar2003
Skrevet

FDD finnes ikke i "prisguiden" vel? ECC, EPP, Registrert, Unbuffered og Lavprofil, men ikke FBD. Hvordan oversettes dette til norsk? :whistle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...