Gå til innhold

Mistet lappen 86km/t i 60


Blax

Anbefalte innlegg

Jaja. Kjørte i dag 86km/t i 60 sone. Meget surt, kan ikke klandre noen andre enn meg selv..

 

Mistet lappen i 3mnd, må ta oppkjøring og teori på nytt.

Noen spørsmål:

 

Kan jeg søke om å få kjøre moped?

Er helt avhengig av bil på jobben, kan jeg søke om å få mindre tid enn 3mnd?

Kan jeg ta teorien i løpet av de 3mnd, for så å ta oppkjøringen med en gang når

3mnd har gått? eller må alt gjøres etter de tre månedene har gått?

Endret av Blax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jaja. Kjørte i dag 86km/t i 60 sone. Meget surt, kan ikke klandre noen andre enn meg selv..

 

Mistet lappen i 3mnd, må ta oppkjøring og teori på nytt.

Noen spørsmål:

 

Kan jeg søke om å få kjøre moped?

Er helt avhengig av bil på jobben, kan jeg søke om å få mindre tid enn 3mnd?

Kan jeg ta teorien i løpet av de 3mnd, for så å ta oppkjøringen med en gang når

3mnd har gått? eller må alt gjøres etter de tre månedene har gått?

 

Tidligere, da det bare krevdes kompetansebevis for å kjøre moped, var dette som regel ikke noe problem - man mistet ikke muligheten til å kjøre moped med mindre det ble nevnt eksplisitt.

 

For en tid tilbake ble det innført krav om førerkort også for moped/scooter, og når dette er en førerkortklasse, vil man også automatisk miste føreretten for moped dersom man taper førerett for motorvogn - noe du altså har gjort i dette tilfellet. Politiets håndhevingsinstruks for trafikksaker (du finner den vha Google) sier klart at man normalt sett ikke skal dispensere fra dette, med mindre særskilte omstendigheter foreligger. Du KAN altså søke politimesteren i det aktuelle politidistriktet om å få tillatelse til å kjøre moped, men ikke håp på for mye...

 

Alle påstår at de er avhengige av bil på jobben, men Høyesterett har om dette uttalt at folk som er avhengige av bil på jobb ikke burde kjøre så fort at de mister lappen - det eneste gyldige unntaket er dersom de du har forsørgeransvar for eller firmaet du jobber for vil få alvorlige problemer ved at du ikke får kjørt bil i jobben.

 

Hvorfor gadd du å miste lappen i 86 km/t i 60 sone? :)

Lenke til kommentar
Hvorfor gadd du å miste lappen i 86 km/t i 60 sone?

 

mener med det? hvorfor jeg godtok det? Eller hvorfor jeg var så idiot?

 

ikke godt og si egentlig.. hodet var ikke med ._.

 

Jeg mener at det er tullete å kjøre 1 km/t for fort til å få beholde lappen. Enten kjører man et par km/t under beslagsgrensa, eller så kjører man virkelig fort. Å kjøre bare akkurat fort nok til å miste lappen må jo være utrolig bittert, det hadde vært noe annet hvis du hadde blitt tatt i 186 i 60-sona :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...