Gå til innhold

Kort kjøpt nå (nytt HK til under 1000kr)


idieH

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg trenger nytt hovedkort (siden det gamle har feil sokkel til ny cpu og grafikkort), men er veldig usikker på hvilket. Jeg har ingen planer om å kjøre sli og etter hva jeg har lest, er ikke MSI å anbefale (har selv hatt problemer med det før også.), så da er i hvert fall en del kort ekskludert. CPU'en jeg skal kjøpe blir enten en E8400 eller Q9300 og grafikkort blir sannsynligvis et 8800 gts-kort. Jeg kjøper 4 gb DDR2-ram og kommer til å bruke xp (siden jeg ikke gidder å bruke penger på vista ennå. Jeg vet xp ikke kan utnytte 4gb, men det kan bruke 3 gb, ikke sant?).

 

Maskina brukes til spill (wow), å se serier og film, webbrowser og å være kobla opp til jobb-pc via remote desktop. Og alt over kjører gjerne samtidig (spill på en skjerm, det andre på den andre skjermen - to stk. 21-tommer crt'er). I tillegg brenner jeg noen DVD-er med jevne mellomrom.

 

Jeg vil helst slippe at hovedkortet er flaskehalsen i systemet samtidig som jeg ikke ønsker å kaste penger ut av vinduet på et unødvendig bra kort.

 

På forhånd takk for alle råd og forslag dere kan komme med!

 

Heidi :)

Endret av idieH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tar fra samme Intel leir men ikke fra ASUS.

Personlig synes jeg de ofte er overpriset sammenlignet med konkurrentene.

Da hva står du på? Jo, ABIT har 2 kort IP45 serien og IP35 Pro, sistnevnte har jeg hatt og kan anbefale for det er veldig stabilt og vil du prøve deg på klokking er kortet ganske enkelt å ha med å gjøre og det kan dra langt også.

 

Ellers har Gigabyte gode P35 og P45 kort, men P45 er enda ikke ute på markedet, hovedforskjellen mellom P35 og P45 er 1600 MHz FSB støtte (Nyere CPU'er) og PCI-e 2.0 støtte.

Gigabyte eksempel: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354535

Du får avgjøre om du vil vente på P45 eller kjøpe P35 nå, båndbredde messig betyr ikke PCI-e 2.0 så mye akkurat nå og ikke for ditt 8800 GTS, men kanskje i fremtiden.

Vil du spille det 100% safe med tanke på stabilitet er ABIT IP35 Pro ett desidert godt valg.

Lenke til kommentar
Jeg kjøper 4 gb DDR2-ram og kommer til å bruke xp (siden jeg ikke gidder å bruke penger på vista ennå. Jeg vet xp ikke kan utnytte 4gb, men det kan bruke 3 gb, ikke sant?).

 

Har ikke noe å si om det er XP eller Vista. Det som teller er om det er 32bit eller 64bit versjon av operativsystemet.

Lenke til kommentar
Jeg kjøper 4 gb DDR2-ram og kommer til å bruke xp (siden jeg ikke gidder å bruke penger på vista ennå. Jeg vet xp ikke kan utnytte 4gb, men det kan bruke 3 gb, ikke sant?).

 

Har ikke noe å si om det er XP eller Vista. Det som teller er om det er 32bit eller 64bit versjon av operativsystemet.

 

Ah.. kjekt å vite. Er sikkert 32bit-versjonen jeg har. Hvor på maskina finner jeg info om det forresten?

 

Jeg endte opp med et Gigabyte kort: Gigabyte GA-P35C-DS3R. Fant noen gode reviews og det var litt billigere enn det 007CD foreslo. Håper det er bra for mine behov.

 

Takk for hjelpen!

:)

Lenke til kommentar

Om du vil gå for P35 anbefaler jeg på det sterkeste ABIT IP35 Pro.

Som sies å være ett av de mest perfekte P35 hovedkortene du kan få tak i for tiden, men det Gigabyte kortet du har valgt er ikke dårlig det heller.

Men ikke alle vil si at det er helt på høyde med IP35 Pro kortet, men fortsatt mye for pengene iforhold til konkurrentene som "Missing Something Inside" (MSI)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...