Gå til innhold

Sony Ericsson lekker igjen


Anbefalte innlegg

Tror det er på tide at noen i denne tråden innrømmer realitetene. SE lager fine telefoner, med akkurat den teknologien folk vil ha.

:tease: Realiteten er at SE lager telefoner som begynner å lide softwaremessig, mens SE bevisst velger å ignorere feilene og manglene de introduserer. Samtidig som de bruker penger på reklame, der de kunne brukt penger på å utbedre hvordan PIM- funksjonene fungerer, blandt annet.

 

 

Nå vet jeg ikke helt hva du mener er så riv ruskende feil på SE, men hvermansen opplever problemfrie telefoner, og da er vel feil som er provosert frem av supernerder, litt på kanten av hva som er riktig å fokusere på? Og mener du at SE skulle sluttet å reklamerer for sine produkt. Da henger jeg ikke helt med...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror at den eneste grunnen til at sony ericsson fortsatt er en av verdens største mobilprodusenter er en blanding av utrolig gode selgere i butikkene og at de har fengende reklamer som snakker til ungdommen. For oss litt bevisste mobilkjøpere er det lite å hente hos SE.

 

SE er de som, etter all sannsynlighet, selger best her i Norge. Og du kan da ikke beskylde SE for å pumpe reklame? Iallefall ikke mer enn Nokia. Tror det er på tide at noen i denne tråden innrømmer realitetene. SE lager fine telefoner, med akkurat den teknologien folk vil ha.

Nevn én ting som Sony ericsson gjør bedre enn Nokia! De lager bedritne telefoner som ikke gjør annet enn å henge seg. Kan faktisk nevne hele fire eksempler: Min egen P1i som jeg byttet fordi den datt fra hverandre. En kompis' P1i som også datt fra hverandre. Dama mi sin W 'ettelleranna' som går til h. Og venninna mi sin K 'ettelleranna' som knakk. Alle nummertastene på dama mi sin mobil(skyvetlf) har knekt på midten og står nå såpass mye opp at man ikke kan lukke telefonen.

 

Dårlig kvalitet, dårlig produsent og dårlig problemløsning.

 

Tror det er på tide at noen i denne tråden innrømmer realitetene. SE lager fine telefoner, med akkurat den teknologien folk vil ha.

:tease: Realiteten er at SE lager telefoner som begynner å lide softwaremessig, mens SE bevisst velger å ignorere feilene og manglene de introduserer. Samtidig som de bruker penger på reklame, der de kunne brukt penger på å utbedre hvordan PIM- funksjonene fungerer, blandt annet.

 

 

Nå vet jeg ikke helt hva du mener er så riv ruskende feil på SE, men hvermansen opplever problemfrie telefoner, og da er vel feil som er provosert frem av supernerder, litt på kanten av hva som er riktig å fokusere på? Og mener du at SE skulle sluttet å reklamerer for sine produkt. Da henger jeg ikke helt med...

 

Det han mest sannsynligvis mener er at de kunne brukt mer penger på å gjøre telefonene bra enn de gjør på den idiotiske reklamen sin. Jeg kan faktisk med hånda på hjertet si at jeg synes Nokia slår Sony Ericsson på alle områder, og selv om de har mange telefoner med likt design, melker de ikke en spesifik design mer enn 2-4 ganger, mens SE har gjort det 50 ganger - minst.

Lenke til kommentar

@poe:

Vel, problemet er at alle som har ringt SE support har fått samme behandling. Ring selv, hvis du tror jeg finner det på. "Skal ikke det og det skje når jeg trykker her?". Svar: "nei, slik er telefonene våre laget, farvel", og man registrerer en fornøyd kunde i databasen. Og lar være å notere forslag til hvordan noe kan utbedres. Du har det direkte fra en merkelig snakkesalig SE support kar i e-postene jeg postet på uiqblog. Det eneste uvanlige med den e-post samtalen var at support- karen ikke sa "jeg har allerede svart på spørsmålet ditt", punktum.

 

En trenger ikke være "supernerd" for å bli forbasket over slike ting. Spesiellt når det dreier seg om feil som enhver bruker av telefonen vil komme til å se før eller siden. Når det gjelder alt i fra oppslag i telefonboka, til tilkoblinger over nettet. Den jevne brukeren vil kanskje bare bli irritert over at det ikke fungerer med en gang - men det er altså ikke nok til å bli tatt seriøst av SE.

 

Samtidig - om jeg kan gjøre noen kvalifiserte gjetninger på hva feilen kommer av, det gjør rett og slett ikke problemet jeg beskriver noe mindre. Selv om SE fanboys og SE support liker å argumentere på den måten: hvis du legger merke til en feil, så er du ikke en "vanlig bruker", og kan derfor ignoreres.

 

Makan til frekke idiotier har jeg ikke vært borti siden sist gang jeg var på HU møte.

 

Men resultatet i praksis blir altså at SE ikke retter opp klare feil, og bevisst gir blanke i om kunder har noen klager på software (når det gjelder heng og feil i funksjonalitet, akkurat som når det gjelder forslag til nødvendige utbedringer). Til og med når denne funksjonaliteten var reklamert for når en kjøpte telefonen. Det gjelder alt i fra wlan standarder ("vi definerer det mer smalt") til støtte for flash, synkronisering eller video ("det funker fint her/ vi gidder ikke å teste det, fordi vi tror du inbiller deg feilen - nå ignorerer jeg spørsmålet ditt og snakker om noe helt annet på svensk, og avslutter 'support- forespørselen'").

 

Legg denne "servicen" sammen med at oftest vil en ikke få veldig gode feilmeldinger på telefonen (kanskje et bevisst valg fra SE), så blir selvsagt ikke feil meldt fra om (i detalj :p) veldig ofte.

Endret av nipsen
Lenke til kommentar
Akkurat det jeg tenkte også! Som sagt: Nokia er bedre på alle felt. Ihvertfall skjermen! Skjermen på SE's telefoner er mindre enn pikken det venstre neseboret til katta mi :p

 

Nå måtte jeg konsentrere meg for ikke å komme med personangrep, for du ber virkelig om det. Dine uttalelser om størrelsen til SE's skjermer, viser bare at du er totalt kunnskapsløs.

 

Dere bryr dere bare om designen, men ikke om teknologien. Jeg synes SE lager greie telefoner.

Som sagt ikke velg en bok etter omslaget

 

Hvilken teknologi?

 

 

Oooh.. Nå får jeg en viss person på nakken :p hoho!

 

Jeg skjønner jo at noen har meget tungt for å ta til seg informasjon, eller rettere sagt, har meget tungt for å klare å lagre informasjonen man tilegner seg.

Og du trenger ikke spille dummere enn du er... ;)

 

Nevn én ting som Sony ericsson gjør bedre enn Nokia!

 

Stort sett alt på SE er bedre enn hos Nokia. At Nokia har flere, betyr ikke at de er bedre, heller tvert imot.

Lenke til kommentar
@poe:

Vel, problemet er at alle som har ringt SE support har fått samme behandling. Ring selv, hvis du tror jeg finner det på.

 

Har vært i kontakt med SE support flere ganger opp gjennom årene, og alltid fått upåklagelig service. Kanskje det er din framferdsel som provoserer frem dårlig service? Noe å tenke på kanskje?

At du ikke klarer å forstå de mest grunnleggende funksjonene, betyr ikke at det er noe galt med telefonen, skjønner du vel. Jeg har streamet video gjennom WiFi i et par år nå. Kan anbefale deg å lese litt på esato.com, hvis det er ting du ikke klarer å forstå. Der får du hjelp veldig fort. SE sitt supportnettverk er vel ikke til for å drive undervisning i grunnleggende funksjoner, heller å drive hjelp ved servicespørsmål. Jeg hadde tilogmed bredbandstilgang gjennom blåtann med min P910i, og det fungerte utmerket.

Lenke til kommentar

Oh my god, poe! Tenk om du hadde sagt noe om utstyret til katta mi :O

 

Nå måtte jeg konsentrere meg for ikke å komme med personangrep, for du ber virkelig om det. Dine uttalelser om størrelsen til SE's skjermer, viser bare at du er totalt kunnskapsløs.

 

Kunnskapsløs? Jeg? Det er ikke jeg som forsvarer en gjeng "garbagemen turned designers", og sier ting som er direkte feil. Her er en typisk Sony Ericsson telefon. Den har liten skjerm. Den kunne hatt større skjerm. Det har den ikke. Derfor: idiotisk design.

 

Dobbelposter er vel forøvrig ikke lov på forumet?

Lenke til kommentar
Oh my god, poe! Tenk om du hadde sagt noe om utstyret til katta mi :O

 

Nå måtte jeg konsentrere meg for ikke å komme med personangrep, for du ber virkelig om det. Dine uttalelser om størrelsen til SE's skjermer, viser bare at du er totalt kunnskapsløs.

 

Kunnskapsløs? Jeg? Det er ikke jeg som forsvarer en gjeng "garbagemen turned designers", og sier ting som er direkte feil. Her er en typisk Sony Ericsson telefon. Den har liten skjerm. Den kunne hatt større skjerm. Det har den ikke. Derfor: idiotisk design.

 

Dobbelposter er vel forøvrig ikke lov på forumet?

 

Heh?

Kan jo selvfølgelig dra frem en haug med andre telefonmerker som har plass til større skjerm, så poenget ditt er ikke akkurat vanntett. Men det skjønner du? Du skjønner at også andre kunne hatt større skjerm? Du skjønner vel at SE ikke er alene med å lage telefoner som _kunne_ hatt større skjerm? Eller...?

Lenke til kommentar
@poe:

Vel, problemet er at alle som har ringt SE support har fått samme behandling. Ring selv, hvis du tror jeg finner det på.

 

Har vært i kontakt med SE support flere ganger opp gjennom årene, og alltid fått upåklagelig service. Kanskje det er din framferdsel som provoserer frem dårlig service? Noe å tenke på kanskje?

Nei. Det går nok dessverre på at jeg ikke spør om "hvordan skrur jeg på strømmen", og ikke aksepterer "bare reset telefonen, det er et kjent problem at telefonlisten begynner å hakke om en legger inn ca. 200 kontakter" som en veldig god løsning på et problem som kommer fra at kontaktprogrammet stadig oppdaterer en liste som laster kontakter fra sim- kortet enten det trengs eller ikke, og dermed lager feil i telefonlisten når den synkes, og henger telefonprogrammet når noen ringer, og feil kontakt- format er forventet.

At du ikke klarer å forstå de mest grunnleggende funksjonene, betyr ikke at det er noe galt med telefonen, skjønner du vel. Jeg har streamet video gjennom WiFi i et par år nå. Kan anbefale deg å lese litt på esato.com, hvis det er ting du ikke klarer å forstå. Der får du hjelp veldig fort.

Joda. Bare hyggelig å hjelpe :D

SE sitt supportnettverk er vel ikke til for å drive undervisning i grunnleggende funksjoner, heller å drive hjelp ved servicespørsmål. Jeg hadde tilogmed bredbandstilgang gjennom blåtann med min P910i, og det fungerte utmerket.

Ja, det gjør det. Slike ting er helt greie. Det er verre med alt som krever litt gjennomført tankegang, og spesiellt på UIQ i forhold til utvikling av software og så videre. Men det nytter ikke å benekte at med k850 og diverse nye modeller i det siste har det gått riktig bratt nedover for SE, uten at prisen har fulgt etter. Samtidig som salgstriksene blir stadig mer pinlige. I motsetning til slik det var før UIQ3, når SE faktisk var på topp med smart- telefoner, og hadde en god kurs. Det har de ikke nå, noe som er veldig leit med tanke på de mulighetene de faktisk har her. For det er ingen tvil overhodet at potensialet her er ufattelig bra. Det samme gjelder telefonene som kommer etterhvert nå med container- basert flash, osv. Det kan bli veldig artig å se hva de finner på - men jeg har gitt opp smart- telefonene deres. Som en ser med g900 - de lager en ny UI, og gir beng i fundamentale mangler, dårlig fil- browser, elendig kontakt- bok (istedet for å utbedre den, laget de et nytt panel for hurtigtaster - det er jaggu litt av et påfunn). Isteden for å lage et godt wlan kontrollpanel og åpne apiene slik at en kan bruke det til noe fornuftig, later de som om wlan ikke eksisterer. Tilkoblingsproblemene om en bruker både gprs og wlan om hverandre er der fremdeles. Lyd- apien er stadig like dårlig. Fordi SE har en så ufattelig interesse av å hjelpe utviklere, fins det for eksempel ikke en kurant løsning på å få Gdesk til å erstatte main- screen. Skjermlåsen er stadig en underfunksjon som typisk kalles via telefon- programmet (skikkelig robust), selv om det overhodet ikke er nødvendig. Og alle disse skjermene som er laget (amatørmessig) av SE går det altså ikke an å utbedre. Så da sitter en på et fantastisk fleksibelt rammeverk, som ikke brukes. Ei heller av SE, selv om de insisterer på å være de eneste som skal benytte seg av funksjonene, hvis de noen gang gidder. Noe de med kan fortelle deg med stor ivrighet hos SE, på opp til flere språk.

 

Akkurat det jeg tenkte også! Som sagt: Nokia er bedre på alle felt. Ihvertfall skjermen!

:!: ...og takk til deg.

Lenke til kommentar
Nei. Det går nok dessverre på at jeg ikke spør om "hvordan skrur jeg på strømmen", og ikke aksepterer "bare reset telefonen, det er et kjent problem at telefonlisten begynner å hakke om en legger inn ca. 200 kontakter" som en veldig god løsning på et problem som kommer fra at kontaktprogrammet stadig oppdaterer en liste som laster kontakter fra sim- kortet enten det trengs eller ikke, og dermed lager feil i telefonlisten når den synkes, og henger telefonprogrammet når noen ringer, og feil kontakt- format er forventet.

 

Tror muligens ditt nivå er på ett litt høyere plan enn de på SE's kundeservice. Mulig det hadde vært praktisk mulig å hatt en av ingeniørene hos SE til å besvare dine spørsmål, men akk så ulønnsomt. Og ikke tror jeg noen andre av de store praktiserer dette.

Når det gjelder telefonboken, så har jeg på min P1i ca 256 kontakter, uten at den hakker i det hele tatt. Men går jeg inn fra "ny sms" menyen og leter i adresseboken, opplever jeg at den er en smule treg. Hva i alle dager kommer dette av? Samme adressebok fungerer utmerket i fra sms menyen, både på M600i og P990i.

Lenke til kommentar

De skal ikke svare på spørsmålene - de skal finne ut om det er en feil de kan dokumentere, og så rapportere det videre. Hvorvidt folket på support tar diktat eller noterer ned noe annet fornuftig, det bryr jeg meg ikke så veldig om.

 

Men det er helt tydelig - og utførlig dokumentert - at SE support driter i å teste rapporter, regelrett ignorerer kunder, svarer på ting som ikke har noe med saken å gjøre, og kommer opp med "vi har så mange telefoner å holde styr på, jeg vet ikke helt hvorfor du maser sånn" til slutt. Fjolset som satt i support den siste gangen røpet at en tidligere heng i OpenOffice var rapportert inn, men bestemt at ikke skulle fikses. Hvorfor det? "Forsøk å resette telefonen, feil kan skje om en legger inn 2000 kontakter".

 

Ellers ignorerer de stadig Opera- bugen der en ikke kan lime inn mer enn 300 karakterer i en tekst- boks. Problemet med video- streaming fikk jeg vedkommende til å innrømme tilslutt (og dette er etter stadige forespørsler, ikke bare fra meg, og med gode beskrivelser av nøyaktig hvordan en skulle reprodusere det), etter at han tok seg tid til å - *trommevirvel* - se et klipp på over ti minutter. Og dette er etter at karen sier "det fungerer fint her", når jeg spør hvorfor det ikke virker.

 

Altså - det tok SE support nesten et år før de forsøkte å teste streaming i hele ti minutter, før de avfeide hele greia. Og når noen gjorde det, presterer han å si at nå har det tatt så lang tid at det ikke vil bli noen flere oppdateringer. Samtidig som det var åpenbart at dette var noe helt ekstraordinært, og jeg burde nok be of forlatelse for å kaste bort den dyrebare tiden deres. Forøvrig forteller de stadig at folk med streaming problemer må "ha en router som støtter rtsp" - svada fra ende til annen. En trenger noen få porter åpne, og de samme problemene dukker opp om en bruker 3g, noe som er dokumentert godt. Som SE support, som de innrømmer, gir fullstendig faen i. Slik at de fortsetter å fortelle folk at hvis du har et problem med et tv portal av noe slag, så må en bare kjøpe en router med "rtsp" tjeneste, eller gå over til 3g, selv om dette altså ikke virker. Slik service har jeg ikke sett maken til.

 

..

 

Grunnen til at telefonboka hakker er helt sikkert at den blir sortert nedover mens en scroller - en idiotisk implementering som ikke bare er i enkleste laget, men heller ikke spesiellt funksjonell (som det meste annet SE har lagt inn på telefonen). Eller så er det en funksjon som er lagt inn på p1, som ikke er brukt på de andre telefonene. Som kan være fullstendig mulig, siden de avslutter hver telefon, før de tydeligvis utvikler hele greia fra scratch igjen, spesifisert til en enkelt telefon. Med absolutte stier i programmet, og keyboard layout osv puttet inn i program- logikken selv om ikke dette er nødvendig. Kan tro jeg ble imponert når jeg fant ut at UIQ har laget et xml- rammeverk for nesten alt av tastetrykk som skal plukkes ut. Slik at det går an å overstyre en klasse et sted en gang på en telefon, og så overstyre den samme en gang til på en annen. Mens selvsagt det SE har gjort er å lage en unik klasse til hver eneste screen, slik at de skulle få med seg et par inkonsistente trykk i sine egne menyer - og i de menyene der programmerere har brukt en default layout i den tro at det skal være nok. Noe det selvsagt ikke er, og en må lage programmet spesifikt til en telefon - altså på tross av at UIQ3 er laget og lagt opp til å kunne fungere på alt som kjører en UIQ3 versjon uten videre tweaking per telefon.

 

Så - bli imponert. Her snakker vi om Sony Ericsson, fattig lite selskap - og en telefon til over fire tusen når den kom ut i fjor. Som bevisst velger å produsere java- applikasjoner for /en/ telefon. Eller en Walkman spiller - som kan kjøres på alle UIQ telefonene - utvikles bare til den ene telefonen. Til gjengjeld tar de betalt ti kroner for et wallpaper.

Lenke til kommentar
Grunnen til at telefonboka hakker er helt sikkert at den blir sortert nedover mens en scroller - en idiotisk implementering som ikke bare er i enkleste laget, men heller ikke spesiellt funksjonell (som det meste annet SE har lagt inn på telefonen). Eller så er det en funksjon som er lagt inn på p1, som ikke er brukt på de andre telefonene. Som kan være fullstendig mulig, siden de avslutter hver telefon, før de tydeligvis utvikler hele greia fra scratch igjen, spesifisert til en enkelt telefon. Med absolutte stier i programmet, og keyboard layout osv puttet inn i program- logikken selv om ikke dette er nødvendig. Kan tro jeg ble imponert når jeg fant ut at UIQ har laget et xml- rammeverk for nesten alt av tastetrykk som skal plukkes ut. Slik at det går an å overstyre en klasse et sted en gang på en telefon, og så overstyre den samme en gang til på en annen. Mens selvsagt det SE har gjort er å lage en unik klasse til hver eneste screen, slik at de skulle få med seg et par inkonsistente trykk i sine egne menyer - og i de menyene der programmerere har brukt en default layout i den tro at det skal være nok. Noe det selvsagt ikke er, og en må lage programmet spesifikt til en telefon - altså på tross av at UIQ3 er laget og lagt opp til å kunne fungere på alt som kjører en UIQ3 versjon uten videre tweaking per telefon.

 

Så - bli imponert. Her snakker vi om Sony Ericsson, fattig lite selskap - og en telefon til over fire tusen når den kom ut i fjor. Som bevisst velger å produsere java- applikasjoner for /en/ telefon. Eller en Walkman spiller - som kan kjøres på alle UIQ telefonene - utvikles bare til den ene telefonen. Til gjengjeld tar de betalt ti kroner for et wallpaper.

 

Det som er litt underlig er at dette kun skjer på enkelte telefonbøker. Og hadde det vært så enkelt, så hadde vel telefonboken hakket akkurat like mye på m600 og p990? Tror nok her er et 3.partsverktøy som er inne og forstyrrer i adresseboken når man aksesserer den via sms programmet? Enten et jeg har installert selv, eller et som er forhåndsinstallert. Telefonboken er forøvrig bygd opp på en Nokia, om det skulle bety noe?

Lenke til kommentar
Oh my god, poe! Tenk om du hadde sagt noe om utstyret til katta mi :O

 

Nå måtte jeg konsentrere meg for ikke å komme med personangrep, for du ber virkelig om det. Dine uttalelser om størrelsen til SE's skjermer, viser bare at du er totalt kunnskapsløs.

 

Kunnskapsløs? Jeg? Det er ikke jeg som forsvarer en gjeng "garbagemen turned designers", og sier ting som er direkte feil. Her er en typisk Sony Ericsson telefon. Den har liten skjerm. Den kunne hatt større skjerm. Det har den ikke. Derfor: idiotisk design.

 

Dobbelposter er vel forøvrig ikke lov på forumet?

 

Heh?

Kan jo selvfølgelig dra frem en haug med andre telefonmerker som har plass til større skjerm, så poenget ditt er ikke akkurat vanntett. Men det skjønner du? Du skjønner at også andre kunne hatt større skjerm? Du skjønner vel at SE ikke er alene med å lage telefoner som _kunne_ hatt større skjerm? Eller...?

 

Poenget mitt er at alle Sony Ericsson telefoner kunne hatt større skjerm, mens andre produsenter har opptil flere med godt utnytta skjermareal. Jeg skjønner mest sannsynlig mer enn deg, men det er også irrelevant. Dette har ikke noe med å forstå eller å ikke forstå å gjøre, men derimot har det med harde fakta å gjøre. SE har alt for små skjermer med dårlig oppløsning(under qvga).(punktum)

 

Akkurat det jeg tenkte også! Som sagt: Nokia er bedre på alle felt. Ihvertfall skjermen!

:!: ...og takk til deg.

Hva mente du med det?

Lenke til kommentar
Det som er litt underlig er at dette kun skjer på enkelte telefonbøker. Og hadde det vært så enkelt, så hadde vel telefonboken hakket akkurat like mye på m600 og p990? Tror nok her er et 3.partsverktøy som er inne og forstyrrer i adresseboken når man aksesserer den via sms programmet? Enten et jeg har installert selv, eller et som er forhåndsinstallert. Telefonboken er forøvrig bygd opp på en Nokia, om det skulle bety noe?

Slik at den er optimisert for å vise en og en ny kontakt per tasteklikk? Ja, kanskje det. Poenget er at Primetech kontakter (iPhone looken), Dreamlife eller AquaCalendar alle klarer å vise kontakter fullstendig greit uten hakking (fordi de cacher en liste, og bare oppdaterer den hver gang det skjer en forandring i kontakt- databasen - det er en egen funksjon i rammeverket for å få greie på akkurat det. Som, altså, ikke brukes i SE implementasjonen. Der en istedet tydeligvis gjør en request til databasen for hver ny kontakt som skal vises (som igjen gjør at kontaktboken må lastes på nytt hver gang en åpner den for å sørge for at den er i sync).

 

Det er også her SE har tråkket i baret med sms- programmet - det sjekker, igjen og igjen for oppdateringer i listene, og tegner opp hele innboksen opp til flere ganger før en kommer seg frem til der en kan skrive en sms. Og slik er alle SE programmene laget - en rutine som du skal igjennom, akkurat som på en mobiltelefon med d-pad. Snarveiene er altså script- rutiner, og åpner ikke en modul eller del av programmet, for eksempel. Selv om dette er ikke bare mulig, men hele poenget med UIQ. (Modulær programmering, hva? Skikkelig populært på 90- tallet?)

 

Kjære vene, det er så amatørmessig gjennomført at en kan bli rar. Ta problemet med at når du tok ut minnebrikken, så forsvant alle programmene fra menyene og datt inn i "verktøy" mappen - det er en bug i meny- programmet - altså, i meny- implementasjonen til SE, som var der siden p990en kom ut. Og den er fremdeles ikke fikset på hverken m600 eller p990, og vil aldri bli det. Men det ble altså fikset etter en mindre kampanje over nyttår. Uten at de brukte den eksisterende muligheten til å dimme ut ikonene, siden dette ville være for vanskelig, tydeligvis. Selvsagt - til gjengjeld fikk vi en periodisk sjekk som tydeligvis sorterer ut programmene på en slik måte at det stadig forsvinner program fra menyene. Og innimellom henger denne rutinen seg, noe som bruker opp batteriet (det er snakk om en forespørsel hvert sekund, for eksempel, som vil lese på minnet).

 

Og den slags skjer igjen og igjen. Og hva med "hei, vil du virkelig gjøre dette"- menyen når en prøver å få tak i statuslinjen under en samtale? Men som /ikke/ dukker opp om du kommer bort i "legg på" tastene?

 

Det er som om de går inn for å gjøre folk forbannet.

 

Hva mente du med det?

Det var bare et veldig artig sitat.

 

Men Nokia har.. to modeller med høyere oppløsning? e90, n800/810? Resten er tilsvarende SE, med qvga - selv om de fleste dukker opp med 2.4'' skjerm nå. Jeg mener, jeg vet nokia- folket liker å si ting som at "g900 har knøttliten skjerm, mens n82 har en stooor, floott skjerm, velegnet for video- fremvisning" ..selv om de er akkurat like, for eksempel.. bortsett fra at nokiaen er dobbelt så tykk. Men det er nå feil allikevel.

Endret av nipsen
Lenke til kommentar

siden det viste seg at f305 ikke hadde ts, og siden bildeneog skjermen ikke tyder spesielt på at S302 har det, så virker det som den må koste veldig lite for å gjøre opp for seg med (kanskje) 176 x 220 punkter, 300 timer hviletid(!) og at den kommer i fjerde kvarrtal 2008 mot g502 som (kanskje) kommer i juli, med hsdpa og qvga for mellom 1000 og 1500.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...