Gå til innhold

Nybegynner - Gitar for venstrehendte


etyriel

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har lest gjennom det meste av trådene her angående det å være nybegynner på gitar, samt sett gjennom samletrådene nettopp for dette, men det jeg finner lite om er hvordan det vil være for en som er venstrehendt, som jeg da er, å påta seg denne "oppgaven" å begynne med gitarspilling?

 

Vil det være best for meg å forholde meg til vanlig høyrehendte og kjøpe gitar deretter for rett og slett bare å lære meg å spille slik, eller skal jeg gjøre det jeg føler ligger naturlig for meg å skaffe meg gitar for nettopp venstrehendte?

 

Grunnen til at jeg spør om dette er fordi jeg ikke finner så enormt mye informasjon hva angår lessons, småkurs, tips og triks etc for det å være venstrehendt og spille gitar...skulle nesten tro det var et handikap? Eller er det bare så enkelt å "snu" på grepene, så funker det?

 

Personlig er jeg helt grønn når det kommer til gitar, men en plass må man jo begynne, men føler jeg vil slite (litt) når jeg har en liten hjernefeil...:p

 

Hjelp?

Endret av etyriel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får gå til anskaffelse av en gitar for venstrehendte da, og satse på at det ikke blir for mange "komplikasjoner" :)

 

Når man først er inne på det, hva vil være en god nybegynnergitar å starte med? Er nok et spørsmål som sikkert blir stilt litt for ofte, men det jeg kanskje tenker mest på er hvilke (nett)butikker som er kredible nok og som fører kvalitetsgitarer til en dugelig pris.

 

Richwood

 

Etter litt kjapp leting, så kommer jeg over denne. Er det dugelig for å starte med, eller er det no totalt møl?

Og hvilke strenger er det? Nylon?

 

Er som sagt veldig ny på dette, så setter stor pris på alle tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar

Skaff deg en billig gitar, spill i vei, føler du at det er noe for deg, og spiller mye, blir bedre og sånt, så kan du jo skaffe deg en bedre gitar etterhvert.

God akustisk western gitar . Lettspilt med flott akustisk klang.

Min konklusjon er at dette burde være en fin gitar for en nybegynner, klarer deg fint med den inntil videre!

Lenke til kommentar

Kanskje du bare skal ta en Jimi Hendrix? Snu en vanlig gitar ^_^

 

Nei, nå "spammer" jeg mye her :hrm:

 

 

Men hva om du bare starter å spille med høyrehendt gitar? Kanskje du skulle prøvd både høyre og venstre før du kjøper en gitar, om du har mulighet for det. På en høyrehendt gitar spilles jo alle grep med venstre hånd.

Lenke til kommentar
Blir i hvert fall billigere og mer praktisk å vende seg til en høyrehendt gitar i det lange løp, men hvis det føles helt unaturlig ville jeg gått for en venstrehendt gitar.

second.

 

Hadde prøvd å spele vanleg med høgrehendt gitar først. Dei fleste klarar det. Før du har tatt i ein gitar føles det som samma skiten om gitaren er opp ned eller bak fram.

Lenke til kommentar
En viss Jimi Hendrix spilte venstrehendt til tross for at han var høyrehendt.

Eh, han var nå vel gjerne venstrehendt, men brukte høyrehendtgitarer som han monterte om til venstrehendtgitarer

Hendrix skrev med høyrehånda, og han kunne spille gitar på den høyrehendte måten.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar
Hendrix skrev med høyrehånda, og han kunne spille gitar på den høyrehendte måten.

 

Det var vel ikke på grunn av at alle skulle skrive med høyre på den tiden? Kanskje jeg bommer nå.

 

Anyways, jeg er selv venstrehendt, men spiller gitar høyrehendt. I begynnelsen er man vel like røten begge veier, eller?

Ulempen med å spille venstrehendt er jo selvsagt gitarpriser og gitarutvalg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...