Gå til innhold

MGS4 nå som du har runda det.(spoilers)


Anbefalte innlegg

Ja BB skjøt skuddet og Snake ble distracta av det.

 

Var det jeg tenkte ...

 

Uansett, jeg er også litt skuffet over at han ikke tok liv av seg. Hadde spillet sluttet ved rulleteksen ville jeg vært 100% fornøyd. Nå er jeg 99.9%. Likevel er jeg glad for at jeg nå kan si hadet til en spillserie som har betydd utrolig mye for meg i 10 år. La oss bare håpe at det å la han leve, ikke var et kommersielt trekk for å ha muligheten til å melke senere.

 

Snake, og MGS er dødt blod for meg nå. Og faen så godt det føles ...

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. Helt meningsløst at han ikke døde på slutten. Jeg hadde absolutt foretrukket den "originale" slutten der Hal og Snake blir skutt.

 

I tillegg synes jeg at Sunny spiller en totalt overflødig rolle i spillet. Bryllupet til Johnny og Meryl, samt Raiden og Rosemary illustrerer stort det samme poenget mer enn godt nok.

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar

Ja, Sunny var nesten litt saklig. 8 år, elnosånt, og skriver om virus for superdatamskiner....

 

Men også, under selve kampen mot Screaming Mantis, "Blackout!" med svart skjerm og HIDEO03 oppe i hjørnet, og "Reset" med Konami-logoen før man gåre tilbake til kampen XD Hideo har noen virkelig sære vitser på lager...og flashback'et med PS1-maskinen med Psycho Mantis, LOL! "What?! No memory card?!?!" "No Vibration?!" Var det noe sånt i PS1-versjonen at Psycho fikk kontrolleren til å bevege på seg via vibrasjonen?

 

Men fy faen, JEG DIGGER DEN APEN!!! *buuurp!*

 

Forresten, er det noen som har fått med seg passordet som punches inn under Extras?

Lenke til kommentar

Hehe. Det var en fantastisk kamp. Men jeg fikk at Mantis sa noe som: "Vibration is back AGAIN!". Det var ufattelig vittig.

 

Men jeg likte faktisk slutten slik den er nå. Den hadde vært bra slik som den ar da Snake liksom skjøt seg. Men det var fantastisk at Big Boss var kommet tilbake og forklarte en del aspekter. I tillegg så var det meget bra voice-over av Richard Doyle. Synes faktisk at han passet bedre enn David Hayter.

Lenke til kommentar

Riktig det at Mantis gjorde det under mgs ja :p Men passord som trykkes inn under extras? Når får vi vite det passordet?

 

 

Men er det noen som vet om det går ann å ta de boss fightene på nytt, sånn som i mgs3? Hadde virkelig vært artig å ta den rex mot ray fighten på nytt osv, for det er noe av det råeste jeg har gjort i MGS noen gang. :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt...på en måte så er jeg enig, han fortjener å leve ut de få månedene han har igjen som en vanlig mann og ikke en soldat. Men på den andre siden så hadde det vært en endelig slutt på serien om han faktisk hadde dødd...i tillegg var scena hvor han kneler på kirkegården med pistolen i hånda "but there is one more thing I must do... One last punishment I must endure..." er en av de mest emosjonelle scenene jeg har sett i noe spill eller film. Og jeg skal ikke nekte for at jeg felte noen tårer der ;)

Lenke til kommentar
For å være ærlig, nå som litt av "Combat High" har lagt seg for min del, er jeg ganske misfornøyd med slutten. Hadde spillet sluttet med rulleteksen, hadde det vært mye bedre. Jeg synes det var litt feigt av Kojima å lure seg unna på den måten.¨

 

Noen MGS-fans som er enig?

 

Ganske vanskelig å si som det har blitt sagt flere ganger så er den kirkegård scenen en utrolig episk scene som serien fortjener og slutte med, men på den andre siden så fikk jeg en sånn happy feeling når jeg fikk vite at snake faktisk skal få lov til å få leve ut sin "final rest" og ikke dø.

Lenke til kommentar

Si meg, er det forskjellige live-action-sekvenser avhengig av vanskelighetsgraden? Når jeg begynte på Normal fikk jeg et intervju med David Hayter etterfulgt av syngingen til Sunny, med tallene, nå på Hard fikk jeg et spørreprogram med en Melissa som deltager, etterfulgt av en reklame for Octopus-PMC'et med flere bærter rundt en blekksprut med hodeskalle for hode. Bare meg, eller er det mer ved dette spillet enn "what meets the eye"?

Lenke til kommentar
Si meg, er det forskjellige live-action-sekvenser avhengig av vanskelighetsgraden? Når jeg begynte på Normal fikk jeg et intervju med David Hayter etterfulgt av syngingen til Sunny, med tallene, nå på Hard fikk jeg et spørreprogram med en Melissa som deltager, etterfulgt av en reklame for Octopus-PMC'et med flere bærter rundt en blekksprut med hodeskalle for hode. Bare meg, eller er det mer ved dette spillet enn "what meets the eye"?

Denne åpningssekvensen er en parodi på amerikansk TV i følge making-off Blu-ray platen som følger med Limited Edition. Så som Inxs sier, så kan man trykke på forskjellige taster for å bytte "kanal".

Lenke til kommentar

Ja BB skjøt skuddet og Snake ble distracta av det.

 

Var det jeg tenkte ...

 

Uansett, jeg er også litt skuffet over at han ikke tok liv av seg. Hadde spillet sluttet ved rulleteksen ville jeg vært 100% fornøyd. Nå er jeg 99.9%. Likevel er jeg glad for at jeg nå kan si hadet til en spillserie som har betydd utrolig mye for meg i 10 år. La oss bare håpe at det å la han leve, ikke var et kommersielt trekk for å ha muligheten til å melke senere.

 

Snake, og MGS er dødt blod for meg nå. Og faen så godt det føles ...

 

 

Slik jeg ser det, så må Solid Snake ha avfyrt skuddet i pistolen sin også. I sekvensen hvor en får inntrykket av at han skyter seg selv, så tar han ut magasinet fra Colten sin. Trekker tilbake lade-kammen... Legger ett skudd i kammeret, og spenner frem kammeret. (Slik at våpenet er klart til å brukes).

 

Når vi siden får se han igjen, og forstår at han lever, så ligger han på bakken og svetter, med pistolen i hånden. Og kammeret på pistolen er hoppet bak (Som den bare ville ha gjort om snake hadde avfyrt skuddet i pistolen sin).

 

Det første jeg tenkte da jeg så han leve, og la merke til kammeret på pistolen var hoppet tilbake, var at han faktisk hadde prøvd å skyte seg selv, uten å lykkes. Og at det var en form for skjebnen som grep inn, og forhindret han i det. At han ikke var i stand til å kunne dø ennå. At det var et mål i at han skulle leve litt til.

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar

 

Elsket spillet og hadde forventet at the sluttet @ den første rulleteksten men syntes det var bedre med BB endingen nå får.

Var kjekt å se Psycho Mantis igjen :) moderne teknologi drepte Mantis :p Måtte bare prøve og forandre kontrollen til nr 2 får å se hva som sjedde og der ringte Otacon :p så etterpå ringte Campbell og sa at jeg skulle prøve og forandre kontrollen >.<

 

 

Lenke til kommentar
Det første jeg tenkte da jeg så han leve, og la merke til kammeret på pistolen var hoppet tilbake, var at han faktisk hadde prøvd å skyte seg selv, uten å lykkes. Og at det var en form for skjebnen som grep inn, og forhindret han i det. At han ikke var i stand til å kunne dø ennå. At det var et mål i at han skulle leve litt til.

 

Men hvordan i all verden forklarer du dette da?

 

Det går jo ikke an å bomme med pistolen i munnen? Det går forsåvidt an, men han ville uansett vært skadet, noe han ikke er.

Lenke til kommentar
Det første jeg tenkte da jeg så han leve, og la merke til kammeret på pistolen var hoppet tilbake, var at han faktisk hadde prøvd å skyte seg selv, uten å lykkes. Og at det var en form for skjebnen som grep inn, og forhindret han i det. At han ikke var i stand til å kunne dø ennå. At det var et mål i at han skulle leve litt til.

 

Men hvordan i all verden forklarer du dette da?

 

Det går jo ikke an å bomme med pistolen i munnen? Det går forsåvidt an, men han ville uansett vært skadet, noe han ikke er.

 

Det var akkurat det som var pointet mitt. Han legger en kule i kammeret. Slår kammeret frem, slik at Colten hans er klar til å bruke. Så hører vi skuddet. I neste sekvens, så ser vi han ligger på bakken og svetter. Tydelig overrasket. Med pistolen i hånden, hvor kammeret er hoppet bak. Det er bare 2 ting som kan ha fått kammeret til å hoppe bak.

 

1.) At han trekker av, og skuddet blir avfyrt, slik at våpenet er tomt, og kammeret er hoppet bak.

 

2.) Han manuelt trekker kammeret bak, slik at kulen som ligger i kammeret blir kastet ut av pistolen. Men det ville vært en fullstendig irrasjonal handling, om han nå ligger på bakken, med pistolen i munnen, klar til å skyte seg selv. Blir så overrasktet av et skudd. Trekker pistolen ut av munnen i løpet av få sekunder, trekker tilbake ladekammen, kaster patronen ut. For så å se hvem det var som avfyrte skuddet. Det hadde vel vært det siste han hadde tenkt på om han ble overrasket av et skudd. I tillegg, så ville han vel gjerne hatt kulen i kammeret, slik at han eventuelt kunne ha brukt den mot en fiende, om det var en fiende som kom. (Da spess. Siden han faktisk løfter våpenet mot Big Boss, og angriper han, før han blir utmanuvrert i CQC)

 

 

Slik jeg ser det, så avfyrte han skuddet. Med engang jeg så han lå på bakken, og svettet. Med kammeret tilbake, så begynte jeg å se etter sår på han. Om det var et hull i gjennom kjeven eller bak-hodet hans. Og tenkte, fy faen, hvordan overlevde han det.

 

Det var det ikke. Så ser du Big Boss komme, og holde en lang dialog, avsluttet med at det ikke er Snakes tur til å dø ennå. At han skal leve litt til, som et menneske, i en "fri verden". Og da kunne jeg ikke unngå å trekke den konklusjon at det var skjebnen som grep inn, og forhindret skuddet hans i å drepe han selv. At det ikke var Snake sin tur til å dø, helt ennå. At han enkelt og greit ikke kunne drepe seg selv. (Ikke helt ulikt Vamp, som alltid ønsket å dø, men som ikke kunne det.)

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar
Vis du ser i starten på denne videoen: http://youtube.com/watch?v=AY2oFjLSXbY

 

Da ser du at patronhylsa er borte fra våpenet noe som tilsier at han har skutt, men han har jo da tregt seg i siste liten.. Jeg er selv glad for det.

 

 

Akkurat... .Så da har faktisk Solid Snake skutt skuddet i pistolen sin.. Men han ombestemte seg i siste liten, og ville ikke drepe seg likevel. Så han tar pistolen ut av munnen, og skyter skuddet i luften... Så ligger han på bakken, og svetter. Like etter, så kommer Big Boss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...