Gå til innhold

Canon-linse på Nikon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare for å understreke : jeg har drevet med denne hobbyen i 1 måned, så her kommer sikkert et dumt spørsmål..

Jeg har lyst på Canon EF-S 10-22 mm f/3,5-4,5 USM, men har et Nikon D40. Finnes det noe adapter som tillater oss Nikon-brukere og anvende Canon-optikk?

Eller har Nikon noe tilsvarende (med autofokus slik at det fungerer på D40)?

Den eneste kompatible linsa jeg har funnet er den Sigma 10-20mm som mange andre bruker her, men kunne gjerne tenkt meg å spytte inn litt ekstra med penger for å få meg en fin vidvinkel

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke noe om det objektivet går på ditt kamera, men jeg har det på EOS400D og vil bare gi deg rett i at det er en fin vidvinkel...den kommer jeg nok til å ha mye glede av etter hvert.

RandiA

Skrevet

Nikon har 12-24mm AF-S DX F4- flott objektiv, men kanskje litt stivt priset (rundt 9000)

Ellers er Sigma 10-20mm F4.5-5.6, det er helt helt ok, og er enda litt mer ekstremt på bekostning av lysstyrke.

Andre kan ikke gi det autofokus.

Skrevet (endret)

Det finnes ikke adaptere som gjør at du kan bruke Canon objektiver på Nikon; så dine valgmuligheter er vel som følger:

1. Sigma 10-20mm HSM

2. Nikon AF-S 12-24mm

3. Selge D40, kjøpe Canon EOS 450D m/kit og Canon 10-22mm

Tom

Edit: Et mer fornuftig (men ikke noe billigere) forslag er å oppgradere til D80, og kjøpe Tokina 12-24mm f/4. Det hadde jeg gjort hvis jeg var i dine sko.

Endret av tomsi42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...