Sliver Skrevet 12. januar 2002 Skrevet 12. januar 2002 Jeg har en RedHat/Apache web server som er super, men for moro skyld kunne jeg tenke meg å sette opp en MS server også. 1. Er det noe som helst fordel i å kjøre ”Win 2000 Server” kontra ”Win XP” som OS? (Den skal ikke fungere som nettverk server.) 2.Er "IIS" det hotteste server-programmet å kjøre på en MS server? Har ikke hørt et godt ord om det programmet. Har testa "Proxy +" som er ok men med lite muligheter. Ser også det finnes en Apache MS-verson som skal være litt ustabil. 3.Tror du hjemmesiden til Microsoft ligger på IIS server?
arcade Skrevet 12. januar 2002 Skrevet 12. januar 2002 Du trenger ikke W2K server for å kjøre IIS. IIS ligger både i W2K professional og NT4 (IIS 4.0). Det er bare å gå på "legg til programmer" for å installere. Når det gjelder stabiliteten, så fungerer IIS forsåvidt greit om man har en stabil maskin. Apache finnes også for Windows, men denne er relativt utstabil (i forhold til å kjøre på Linux). Om du virkelig vil prøve noe morsomt, kjører du den innebygde Personal Webserver i W98. Det er like utstabilt som W98, og klarer du å kjøre en website et døgn i strekk, kan du anse deg som heldig :smile: Uansett, valg av webserver kommer helt an på hvilken bruk, og ikke minst, hvilke utvidelsesmuligheter du vil ha, både MySQL, PHP, Perl, CGI etc. fungerer fint på IIS (støtten må installeres i tillegg), i tillegg har den omfattende støtte for ASP (ikke så rart kanskje). Lykke til med testingen, alltid greit å prøve noe nytt :smile: Arcade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå