El Grebr Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 Kom hjem for sommeren og fant ut at jeg skulle støve av den gamle stasjonære. Da jeg skulle koble strømforsyninga til hovedkortet igjen så jeg at koblinga må ha blitt litt vel varm en gang. Har det vært en kortslutning eller noe sånt? Maskina funket før jeg tok den fra hverandre (ikke så veldig bra, men den gikk). Nå piper den bare hvis jeg prøver å starte den. Eller det vil si, den piper ikke hvis jeg tar ut den lille fire-pins greia (ikke peiling på hva den gjør), som også går fra strømforsyninga til hovedkortet. Er både strømforsyning og hovedkort helt ødelagt, eller er det mulig å få til noe på en eller annen måte? Takker for svar:)
War Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 4pin er 12v til cpu Du klarer neppe lodde på en ny kontakt , jeg ville ha byttet ut beggedeler. Det er jo en grunn for at det har skjedd også.
El Grebr Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Skrevet 13. juni 2008 men hvorfor piper den kun når jeg setter i den? så er bare å kaste begge deler? eventulet se om jeg får noe tilbake på garanti^^
Hårek Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Det piper bare når CPU fungerer. Og uten P4 kontakt er ikke CPU i drift, og dermed er det ingenting som kan sette i gang pipingen. Det som er defekt er kontaktene på HK og PSU. Det har blitt varmgang, muligens pga dårlig kontakt. Trenger forsåvidt ikke være noe annet som er gåent, men du får hverken PSU eller HK til å fungere slik de kontaktene er nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå