Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne et stille kabinett


Anbefalte innlegg

Hei

 

Da har jeg funnet ut at det er på tide å bytte ut den gamle PCen (som jeg bygde i 2003) med en ny. Sliter med temperaturen i den gamle og kommer til å lappe den sammen og sette den på et annet rom.

 

Den nye PCen skal stå i stua. Jeg har lest sticky tråden om kabinett, men den bommer noe på mine behov.

 

1. Må være stille samtidig som det er god lufting.

(skal stå i stua og vil slippe å slå av PCen hele tiden når man skal se på f.eks TV)

2. Helst minst mulig lys da jeg har en smårolling som liker å trykke på alle knapper med lys. Altså utseende er lite viktig!

3. Helst ingen dører som skjuler USB eller andre koblinger.

(Igjen pga smårollingen som fort vil leke med den samt det er upraktisk å ha den oppe hele tiden)

4. Vekt har ingenting å si.

5. Uten strømforsyning (har en Corsair 650W)

6. Ikke for dyr (under 1000 NOK), men bør ha god plass for 2-3 harddisker samt DVD-brenner så tenker midi, men er åpent for annet.

 

Trenger ikke oppfylle alle kravene. Det viktigste er at det er stille. NB: Skal ikke ha vannkjøling.

 

Av innmat har jeg ikke helt funnet ut hva jeg skal ha, men jeg ønsker et rimelig kraftig NVIDIA kort (videoredigerering samt noe spilling om det blir tid) samt Intel Core 2 Duo (eller Quad). Så må kunne kjøle ned noe slikt greit.

 

Ville vært veldig taknemmelig for tips da jeg leter meg grønn, men finner dårlig med info om hvor mye de forskjellige kabinettene støyer og hvor god luftinga er. :ermm:

Endret av Epp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Antec Performance One P182

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=70452

 

 

Jeg har den selv og den har relativ bra kjøling ,og er svært stillegående .

 

Minuset er at det er noe satans trangt kabinett , og alt må være presis . Men igjen , hvor ofte kommer du til å demontere og montere .. Så det er absolutt durabelt.

 

Det jeg har nå på gamlePCen er 43x43x20 (HxDxB) så ble litt overrasket over at p182 er trangt i dag :-) Men jeg ser at å få inn en Nvidia 8800 GTX ikke går uten å ta ut den ene harddisk-skuffa: http://techgage.com/article/antec_p182_per...nce_mid-tower/3 Det er jo plenty med plass nede så det skulle egentlig ikke være et problem. Har heller ikke bestemt meg for GTX eller GT...

 

Hvordan er det med Chieftec? Ser at de også er mye nevnt, men er de gode på støysvakhet?

Lenke til kommentar

Ser bra ut, men er dessverre for stort (høyt og dypt) til hva jeg får plass til. :(

 

Du kan jo sette det sidelengs?

 

Det blir fortsatt for høy ;)

 

Kan vel ikke si noe annet enn P182. Utrolig stille kabinett, og hvis du kjøper noen MIST vifter ved siden av, vil nesten ikke høre noe! :)

 

Ser ut til at det blir nok et Antec ja.

 

Har bra erfaring med Noctura vifter, men skal sjekke ut Mist.

 

:thumbup:

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...