Footy Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Min eneste erfaring med "The Settlers" var "The Settlers II 10th Anniversary". Må innrømme at jeg digget spillet til omtrent halvveis igjennom Storymode da jeg syntes historien dabbet av. Jeg har nå prøvd "The Settlers VI" og syntes dette var umenneskelig kjedelig, så spørsmålet er. Finnes det et spill der ut som er rimelig likt "The Settlers II 10th Anniversary"?
KayAU Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Personleg synast eg originale Settlers 1 og 2 var litt betre enn 10th Anniversary, på grunn av betre grafikk (i vakker 2D). Du kan kanskje sjekke dei. Ellers er der dessverre ikkje altfor mange andre spel som liknar på Settlers, og serien har gått gradvis nedover etter 2-aren. Den einaste direkte etterlikninga eg kjenner til, er Foundation. Det er eit Amiga-spel, so du må ha ein Amiga eller ein emulator for å spele det. Det har sine svakheiter, men eg hadde ein del moro med det i gamle dagar. Eit anna alternativ er bybyggingsspela frå Impressions og seinare Tilted Mill (t.d. Caesar 3, Pharaoh, Children of the Nile). Her skal du òg bygge opp busetjingar, med produksjonskjeder og det heile, men ikkje heilt på samme måte. I Settlers er alt veldig direkte, du sender ein mann ut i skogen for å hogge ned eit tre, ein annan mann ber det til saga, ein ber plankane til byggeplassen, der treet blir til slutt blir ein del av ei ny bygning. I Impressions-/Tilted Mill-spela er du litt meir på makro-nivå, og styrer økonomi, arbeidskraft, byplanlegging, militære styrkar, politikk, osb. Men du har fortsatt produksjonskjeder, som til dømes: jernressurs -> jerngruve -> våpensmed -> rekrutteringsbygning -> fort Det er ikkje heilt det same, men der er nokre fellestrekk, og det er gode spel. Kay
Konamixx Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Knights & Merchants er rimelig likt Settlers 2. Ikke like bra, men har ikke funnet noen spill som er mer likt enn det.
vikingkylling Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Jeg likte Settlers VI, men det er svært forskjellig fra vanlig Settlers på mange måter. Skal du ha Settlers "sånn det skal være" vil jeg anbefale ett av de tre første. Det fjerde er greit nok, men ikke i nærheten av de første. Det er nok en grunn til hvorfor akkurat det andre spillet kom i en "10th Anniversary".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå