Gå til innhold

BF2 eller 2142

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
battlefield 2142 er så dårlig at jeg spydde da jeg så det første gang! det er som jeg sa i en annen post at jeg synes det er en skam for bf serien. hater førstewpersons spill som er i fremtiden med stygge roboter og "super laser gevær"

Haha ja det er mange lasergevær og roboter i BF2142 :!:

Sikker på at det ikke var Star Wars Battlefront du har sett?

Skrevet

Merker et hat mot battlefield 2142, tenker meg at de henger seg på trenden =) Er ikke laser våpen i spillet, og ingen roboter som jeg har møtt (hvis du ikke tenker på walkeren). Kunne jo godt komt med noen saklige argumenter på hvorfor du ikke liker spillet og ikke bare spy ut det første du tenker på. Er ganske sikker på at du ikke har spilt spillet ;)

Skrevet

Battlefield 2 er nok det mest populære spelet. Men eg liker best BF2142. For det første er det nye våpen og forskjelleg. Eg syns karta er bedre, i BF2 må ofte gå mange mil i spelet før du ser fienden. I BF2142 er det litt mindre av det syns eg.

Skrevet

Går i BF2 her.

Har faktisk ikke prøvd BF2142, men har forstått at det er flere som spiller BF2 online, så har ikke hatt noen grunn til å gå over.

Skrevet
Merker et hat mot battlefield 2142, tenker meg at de henger seg på trenden =) Er ikke laser våpen i spillet, og ingen roboter som jeg har møtt (hvis du ikke tenker på walkeren).

Enig med deg. Som BF2-fan var jeg veldig skeptisk til BF2142 før det kom ut, men ble helt frelst etter å ha prøvd skikkelig.

Eneste "robot" som er i spillet må være dronen som følger squad-lederen og skytter på fiendene i nærheten. Walkeren er intet annet enn et kjøretøy, et slags tank med føtter om man vil :)

Det eneste jeg synes mangler i BF2142 er båter. På den samme måten mangler det u-båter i BF2.

Skrevet (endret)
Merker et hat mot battlefield 2142, tenker meg at de henger seg på trenden =) Er ikke laser våpen i spillet, og ingen roboter som jeg har møtt (hvis du ikke tenker på walkeren).

Enig med deg. Som BF2-fan var jeg veldig skeptisk til BF2142 før det kom ut, men ble helt frelst etter å ha prøvd skikkelig.

Eneste "robot" som er i spillet må være dronen som følger squad-lederen og skytter på fiendene i nærheten. Walkeren er intet annet enn et kjøretøy, et slags tank med føtter om man vil :)

Det eneste jeg synes mangler i BF2142 er båter. På den samme måten mangler det u-båter i BF2.

Litt vanskelig å få til en måte u-båter fungerer bra i BF2 da, jeg vil si at det er alt for små baner til u-båter ;) Men det er jo min mening... I såfall måtte det gått ann å kjøre de store amerikanske båtene, som fungerer som base i f.eks. Wake Island. Hvis du kunne styrt disse, og da brukt disse på en taktsik måte, ville det vært noe med u-båter. Da kunne du brukt u-båtene til å ta ut et spawn point... :)

Endret av haakon_91
Skrevet (endret)
Battlefield 2 er nok det mest populære spelet. Men eg liker best BF2142. For det første er det nye våpen og forskjelleg. Eg syns karta er bedre, i BF2 må ofte gå mange mil i spelet før du ser fienden. I BF2142 er det litt mindre av det syns eg.

Så lenge du spiller på bybaner og følger "strømmen" så er det plenty av folk å ta av. Ikke like taktisk derimot, men da er det full action fra start til slutt. Men generelt er det mye mer som skjer på bybaner. Grunnen til at du på andre baner må løpe ørten mil for å treffe på folk, er pga idiotiske folk som kjører forbi deg alene i bilen og nekter å plukke deg opp.

Eneste "robot" som er i spillet må være dronen som følger squad-lederen og skytter på fiendene i nærheten. Walkeren er intet annet enn et kjøretøy, et slags tank med føtter om man vil

Jeg tror mange ser på walkeren som en slags "robot" også, siden den har føtter og oppfører seg som en semi-robot. Men med tanke på spillets tema passer den inn, sammen med alt det andre av fremtidige våpen, tanks osv. Jeg var selv litt positivt innstilt til spillet da jeg kjøpte det, og for all del det er spillbart. Men det er ikke noe spill som holder i lengden for min del, og jeg spiller enda BF2 for eksempel, mens 2142 samler støv på hylla. Prøvde spillet for ikke så lenge siden igjen, men jeg blir for fort lei, av en eller annen grunn. Jeg klarer ikke å helt sette fingeren på hva det er som gjør dette. Men så er jeg også litt mer fan av nåtid/førtid og ikke for mye fremtid. Litt går an, men det skal ikke mye til før det bikker over til at det blir uinteressant.

Endret av Brian
Skrevet
Prøvde spillet for ikke så lenge siden igjen, men jeg blir for fort lei, av en eller annen grunn. Jeg klarer ikke å helt sette fingeren på hva det er som gjør dette. Men så er jeg også litt mer fan av nåtid/førtid og ikke for mye fremtid.

Jeg tror det er mest det det går i: smak for enten nåtid eller fremtid. Jeg liker begge temaer, men synes at BF2 er for dårlig balansert... og da velger jeg automatisk spillet som er minst frustrerende.

BF2 kunne vært endret litt slik at balansen blir gjennopprettet, men da hadde sikkert fansen kjeftet ihjel. Ja, det er realistisk at helikopter er overpowered i forhold til soldater... enig i det. Men da hadde det vært en fin ting å innføre en bærbar anti-air våpen. Rakketkasteren er håpløs mot flygende kjøretøy og det blir for enkelt for dyktige piloter å plukke folk som maur.

• 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...