Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hva er behandling mot asbergers?


Tirehu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Foreløpig kun gjennom behandling. Alt fra barndommen er det viktig å trene opp bar med asbergers syndrom for å gjøre overgangen til dagliglivet så smertefull som mulig. Det må riktignok rettes oppmerksomhet rundt at denne treningen ikke har noen reell effekt, men kun for nettopp å gjøre den nevnte overgangen lettere. Det er og hensiktsmessig å stimulere barnets 'spesielle evner', om barnet er i besittelse av slikt. Behandlingen kan foregå utover i ungdomstiden, og om ønskelig i voksen alder.

 

Jeg leste i et legetidsskrift for noen år siden om et medikament som var under utvikling som visstnok skulle gi positive effekter ved bruk. Jeg har dessverre ikke hørt noe mer om det siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Foreløpig kun gjennom behandling. Alt fra barndommen er det viktig å trene opp bar med asbergers syndrom for å gjøre overgangen til dagliglivet så smertefull som mulig. Det må riktignok rettes oppmerksomhet rundt at denne treningen ikke har noen reell effekt, men kun for nettopp å gjøre den nevnte overgangen lettere. Det er og hensiktsmessig å stimulere barnets 'spesielle evner', om barnet er i besittelse av slikt. Behandlingen kan foregå utover i ungdomstiden, og om ønskelig i voksen alder.

 

Jeg leste i et legetidsskrift for noen år siden om et medikament som var under utvikling som visstnok skulle gi positive effekter ved bruk. Jeg har dessverre ikke hørt noe mer om det siden.

 

 

ER det riktig at jeg får Risperdal/rispendol?

Lenke til kommentar
  • 9 år senere...
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Ser ut som Asbergers sykdommen må få et nytt navn etter det ble avslørt, Asberger var en nazist som var med å planlegge barne drap. Ironiske er at historien repeterer seg selv år etter år uten at menneske i seg selv reflekterer over det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...