viste19 Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 hei vet ikke om dette er riktig kategori men jeg prøver alikevell: Valve hammer editor. Har da vann på banen min noen plasser. Når jeg skal complite mappen så kommer denne meldingen i consolen men mappen funker forde'om bare vannet ikke vises i mapen error: material LIQUIDS/WATER_DX70_BENEATH doesn't have a $bottommaterialerror: material LIQUIDS/WATER_DX70_BENEATH doesn't have a $bottommaterial error: material LIQUIDS/WATER_DX70_BENEATH doesn't have a $bottommaterial error: material LIQUIDS/WATER_DX70_BENEATH doesn't have a $bottommaterial error: material LIQUIDS/WATER_DX70_BENEATH doesn't have a $bottommaterial error: material LIQUIDS/WATER_DX70_BENEATH doesn't have a $bottommaterial error: material LIQUIDS/WATER_DX70_BENEATH doesn't have a $bottommaterial error: material LIQUIDS/WATER_DX70_BENEATH doesn't have a $bottommaterial Any ideas ? hva er bottonmaterial ?
Vrengtpolvott Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Har du sjekket om du har en lekasje i mappet ditt?
Bear^ Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Hadde det vært leak i mappet hadde du ikke fått kjørt det eller i værste fall fått kjørt det men kræsjet hele Source. For det første. DX7 vannet er texturer du bare skal bruke i skybox områder. Dette er lavrender water uten særlig med detalje som passer meget fint i skyboxen. Er dette materialet som er brukt av Valve i de fleste skybox brett som f.eks på stranden. Bruk normal vann texture. Samt, husk at alle flater utenom topp flaten skal være dekket av nodraw når du skal lage vann. Det er kun toppflaten som skal være dekket av vann texturen, hvis ikke skjønner ikke Source hvor vannet er hen i forhold til det du tenker om brettet ditt. For Source sin del skjønner den ikke forskjellen på opp ned, høyre venstre som i vårt perspektiv og vil derfor forsøke å rendre vann på alle 6 flater i en flat kube. Husk og LOD controllen for vann (tror den heter noe som water_lod_controller eller noe slikt). Level of Detail nodden forteller hvor vannet skal begynne å synes og sparer deg for mye resurser hvis vannet ikke blir sett av spilleren. Er ikke sikker på om dette hjelper deg noe men er verd et forsøk.
viste19 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Skrevet 12. juni 2008 tusen takk for svar! Var brå sikker på at ingenskulle svare her!! jeg er noob i water func- når jeg lager vann tar jeg en random vann texture og binder den til(ctrl+t) func_water_analog men da virker alle vann'ene utenom dx70 ? Hvilken func? ja fatta det med nodraw. skal liksom plassere det under og på sidene. Tusen takk!
Vrengtpolvott Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Hadde det vært leak i mappet hadde du ikke fått kjørt det eller i værste fall fått kjørt det men kræsjet hele Source. Haha, det er det dummeste jeg har hørt. Vet du hvor mange maps som har leaks og som fortsatt er veldig spillbare? Source kræsjer ikke om du har leak, og du får også kjøre mappet. Du får mange feil, men det er fremdeles veldig spillbart.
viste19 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Skrevet 12. juni 2008 (endret) var ikke det jeg var ute etter.. krasjer heller ikke Endret 12. juni 2008 av viste19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå