Gå til innhold

Noen spørsmål om både nVidia og Radeon


Ascubal

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lurer litt på om tiden snart er moden for å bytte skjermkort, har idag et 8800 GTX. Dette er på ingen måte et dårlig kort i det hele tatt. Men det viser seg og være for svakt for meg, dette kan ha noe med oppløsningen jeg spiller med 1920*1200.. Denne oppløsninga krever særs mye av PC-en min og jeg regner med grafikkortet er flaskehalsen her.

 

Da hovedkortet er et Asus DH Deluxe så er SLI utelukket. For da må jeg kjøpe nytt hovedkort og RAM.. Dette blir da en veldig dyr affære. Dessuten var det jo en nyhet om at nVidia ikke fikk lage brikkesett til den kommende Intel plattformen(?)

 

Og den kommende nVidia kjempen blir vel kanskje en smule dyr..

 

Har i alle år vært en "nVidia gutt" men har i det siste snust endel på AMD/ATI sine skjermkort løsninger. Lurer på hvordan dette er, har en kamerat som har 3850 kortet, og han virker storfornøyd. Han driver også å folder med dette kortet, noe som den gjør unna ganske fort.

 

Jeg har vel mer eller mindre fått et tilbud på og bytte mitt GTX mot Asus Ati Radeon 3870 kort. Jeg vil i tillegg få et lite mellomlegg med byttet tror jeg.

 

Dette virker fristende av den enkle grunn som er at da kan jeg kjøre crossfire, men her kommer det også et spørsmål.

 

Kan et 3870 kort kjøre i crossfire med de kommende Radeon korta? 4xxx kortene altså.

 

Hvis ikke blir det vel heller og vente til 4xxx kortene kommer og se ann ytelsen til disse.

 

Ellers liker jeg også Radeon kortene pga dems støtte til folding nettverket, men dette er ikke avgjørende om et nytt skal handles inn, det går heller på ytelse/pris.

 

Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si om 38xx kan kjøres i CF med 48xx, sannsynligvis ikke, men det gjenstås å se - husk det kommer også et 4870x2 - og du kan bruke to av dem, det vil yte bra nok tipper jeg ;-)

 

Eller ville jeg gått for et Nvidia GT280 kort når du får råd - 8800GTX'en holder ei stund enda, selv 2 3870 i Crossfire har problemer med å hamle opp med det enda.

 

EDIT:

 

Folding home klient til nyere Nvidiakort er under betatesting.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...