Gå til innhold

Hvorfor kommer jeg ikke inn på facebook hjemme?


Caddy

Anbefalte innlegg

Taster inn www.facebook.com

 

Etter litt kommer det opp at firefox ikke finner nb.facebook.com.

 

Hva er og hvorfor står nb. ?

 

Når den prøver å laste facebook.com kommer jo facebook ikonet opp, men så plutselig hopper den over på nb.facebook.com som den ikke finner.

 

Edit:

 

Det funker i internett explorer, men er et helvette å se på, og de ber meg oppgradere til IE7 eller firefox... ^^

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skjer med facebook nå egentlig? Når jeg går inn (vanligvis) på www.facebook.com så kommer jeg automatisk inn på den norske siden, www.no.facebook.com. Men nå kommer jeg av en eller annen grunn inn på www.nb.facebook.com, og det er jo ikke en side. Hva er galt? Noen som prøver å lure meg? Eller noe galt med facebook?

 

EDIT: Veit at "svaret" mitt ser rart ut, men det er fordi to tråder har blitt flettet sammen. Dette innlegget var egentlig første post i en egen tråd.

Endret av Leeroymonster
Lenke til kommentar
Bytt ut NB med no?

 

Det kommer frem av denne tråden at det er en løsning ja. "Problemet" er at den går inn på 'nb' uten at jeg/vi vet hvorfor. Det var ihvertfall det som var problemet før trådene ble flettet sammen. Dette ble bare tull og rot, og flere innlegg må endres.

Endret av Leeroymonster
Lenke til kommentar
jeg har merket det samme problemet. Det løste seg med at jeg skiftet ut nb med no.

Men vis jeg bruke IE6 så kom jeg rett inn uten problemer.

 

Det funker for det første problemet ja. Problemet mitt var hvorfor 'nb' kommer opp. Bare tull at disse trådene ble flettet sammen. Nå får jeg jo ikke svar på det jeg lurte på.

Lenke til kommentar

NB kommer opp fordi nettleseren din sender ut informasjon i headeren om at den står til norsk bokmål. Facebook har da en if-funksjon som sier at hvis headeren sier det er norsk bokmål skal den gå til nb.facebook.com .. Andre nettlesere står kanskje til norsk (no) og vil bli sendt til no.facebook.com

 

Dette er altså facebook som feiler. Jeg ville sendt dem en feilmelding og bedt dem redirecta nb.facebook.com til no.facebook.com

 

Detnne linken vil gi mer forståelse: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...