Gå til innhold

OS og firewire


Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med à fà kontakt mellom PC og DV-kamera. Har et Sony DCR-TRV30 og en laptop med firewire. Jeg har OS ME. Har noen peiling à om dette kan by pà problemer?? (hvilket os fungerer best til DV redigering/firewire? 2000/XP?) Har ogsà bàde Adobe Premier og DV Studio. Kan det vàre noen problemer med kompatibiliteten med ME der?? Forskjellige editions for forskjellige os??

 

Svar mottas med takk!!

 

Mvh Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har testet XP og 2000 en del, men kan ikke si at det utgjør noen forskjell på videoredigering for min del. Ytelse og overføring går for det samme der. En del har hatt problemer med Windows ME....

 

Dersom du får FireWire kortet ditt til å fungere på din bærbare kan du få neste problem, og det er litt for treg I/O på harddisken din.. Har sett at de fleste bærbare ikke er raske nok på overføringen der, men for all del prøv!!

 

Fungerer det med Microsoft sin videoredigerinsprogram som er i ME?

 

Rune

Lenke til kommentar

Jeg har lenge prøvd å få premiere til å fungere med Adobe Premiere. Inntil for litt siden fikk jeg testet win XP, og selv om det ifølge nettester får dårligere ytelse i XP, gir det uovervinnelig brukervennlighet! Med en gang du kobler til kameraet til 1394-porten, får du beskjed i XP, og kameraet er klart til bruk!

 

Jeg anbefaler XP, til tross for kanskje bare 3/4 ytelse i forhold til 2000.

 

Beklager språk! Skrevet under fuktige omgivelser! Hoho! Hei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...