Gå til innhold

Hvordan skrive en enkel server i VB?


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Normalt jobber jeg med ActionScript og utvikling i AIR/Flex/Flash.

 

Problemet jeg har nå, er at Adobe AIR ikke har muligheten å launche eksterne filer. Adobe AIR kan lese og skrive til filsystemet, kommunisere med socketserver etc, men foreløpig altså ikke åpne en ekstern fil i et eksternt program (som f.eks. en Wordfil).

 

Jeg fikk da ideen til å utvikle da en proxyserver (localhost) i VB, som Adobe AIR kan koble til, og kjøre kommandoer til Windows gjennom denne.

 

Jeg har skrevet en chatserver tidligere i PHP CLI, så jeg har erfaring med type programmering, men vet ikke helt hvordan jeg skal starte i VB (har litt erfaring i MS programmering fra gamledager, men er litt lost i dagens konglomerat).

 

Hvilken versjon av VB trenger jeg? Serveren jeg skal lage kan ikke kreve .NET 1/2/3.

 

Har noen en pinpoint til gode artikler/tutorials som jeg kan bruke som utgangspunkt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med C++ da? :D da kreves ingen ekstra biblioteker utover de som følger med Windows.

Java krever JRE.

VB6 krever MSVBM60.dll

 

Jaja, men er det virkelig lettere allikevel? Drar liksom att C++ ikke trenger noe ekstra for å fungere, og att VB6 trenger ên DLL fil og Java trenger runtimen sin. Er jo ikke vanskeliger å innstallere det en gang så er det jo egentlig gjort. Trenger ikke tenke mer på det da..

 

Men ja, hvorfor kan du ikke ha .NET arkitekturen på PCen sa du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...