Gå til innhold

Trenger hjelp til THERMALTAKE Mozart TX Cube


Anbefalte innlegg

Jeg har nettop bestilt meg en THERMALTAKE Mozart TX Cube BWS og har noen spørsmål jeg håper noen datakyndige på forumet kan hjelpe meg med. Det er altså dette kabinettet det er snakk om: http://www.ps.no/artdtl.aspx?i=129934

 

Jeg leste at dette kabinettet støtter "dualsystems" eller 2 PC-er i èn i form av et MINI ITX kort i tillegg til det vanlige ATX. Det jeg da lurer på, er hva slags MINI ITX kort jeg burde kjøpe, jeg har nemlig ikke peiling på slike. Dette kortet skal kunne kjøre Windows XP, og i hovedsak brukes til enkle oppgaver som internett, tekstbehandling og liknende.

 

Jeg har også lyst å vannkjøle mesteparten av systemet, og lurer på hvilke deler/hvilket sett jeg bør kjøpe. Leste at dette kabinettet støtter 2 stk 2x120mm radiatorer, noe som hadde vert kult å få til.

 

Det siste jeg lurer på, er om jeg trenger spesiell programvare for å kjøre dualpc, eller hva det nå heter. Må jeg bytte mellom systemene manuelt? Hvordan fungerer det å kjøre to systemer i ett kabinett?

 

Delene jeg har som skal inn i dette kabinettet :

 

Vista x64 Ultimate

ASUS 9800gtx

ASUS II striker extreme S775 790i ultra

Intel q6600

 

Håper noen her kan svare på noen av spørsmålene, eller komme med anbefalinger og erfaringer med kabinettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får ikke svart på alt du spør om, men en dualPC fungerer i grunn som 2 seperate PCer i èn boks. Det finnes jo selvfølgleig dog software som gjør at du kan lett kontrollere begge med ett tastatur/mus om du har to skjermer og dermed få veldig fin arbeidsflyt mellom de to.

 

Det finnes flere slike programmer. Maxivista er et fint program og har utrolig mage fine avanserte features som drag&drop fra en maskin til den andre som om de var samme maskin, deling av video over skjermene osv. osv. Det er ikek gratis dog

 

Synergy er min favoritt. Det er gratis, no nonsense, og er utrolig bra til å kontrollere X antall maskiner ved samme mus/tast gitt at de har hver sin skjerm. Ikke like mye ekstrafeatures som Maxivista og noen andre programmer dog.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...