Gå til innhold

Civilization Revolution demo


Anbefalte innlegg

Ble litt irritert over at jeg måtte "bremse" meg ned igår da jeg vant min første runde mot maskinen (tapt én, vunnet én på King-nivå).

Hadde en atom-bombe på vei, men plutselig kom jeg til å vinne culturual-victory.

Litt vel mange måter å vinne på.. går det an å ta custom game og velge seier bare ved utslettelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ble litt irritert over at jeg måtte "bremse" meg ned igår da jeg vant min første runde mot maskinen (tapt én, vunnet én på King-nivå).

Hadde en atom-bombe på vei, men plutselig kom jeg til å vinne culturual-victory.

Litt vel mange måter å vinne på.. går det an å ta custom game og velge seier bare ved utslettelse?

 

Kulturell seier får du kun etter å ha bygget Wonderet UN-bygningen. Ikke bygg den, så går det greit.

 

Har forøvrig vunnet på høyeste vanskelighetsgrad Deity 4 ganger nå, èn for hver type seier :)

Lenke til kommentar

Mulig å bruke denne tråden til tips og hint tråd? Må si at det tok noen runder før jeg lærte at manage resources var relativt viktig å kunne...

 

Hvilke nasjoner er fordelaktig til hvilken taktikk?

Og hvordan ville dere gått frem i multiplayer? Science eller military?

 

Culture, gir det utslag på happyness hos folket som gir bedre production?

 

jeg trodde bakkeknauser var bra å ha innenfor bygningene... dengang ei.

Lenke til kommentar

Angående siviliasjoner og taktikker så er det egentlig ganske enkelt. Om en civ har en militær bonus passer den bra til domination victory. Om den har en kultur bonus passer den bra til en culture victory... osv. I min siste runde spilte jeg som araberne på emperor og tok en ganskje enkel domination victory pga bonusene araberne har, bl.a. tidlig tilgang til katapulter og en attack-bonus til knights. Men generelt så vil de fleste bonusene komme deg til gode uansett hvordan victory du går etter.

 

Jeg har ikke testet multiplayer men det som er sikkert er at uansett hvordan victory du går etter så må du holde din gard oppe, ellers blir du fort utslettet av noen som øyner en mulighet.

 

Det er ikke noe happiness/unhappiness i Civ Rev som det er i Civ4, men det som mye culture i en by kan gi er "we love the king day", da vil byen få en boost i culture-points i noen turns.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...