Gå til innhold

Kritikk på portfolioside :)


Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

 

Jeg er en mediestudent som har hatt et emneoverbyggende prosjekt den siste måneden, hvor oppgaven var å lage en portfolioside for seg selv. Jeg er nå ferdig, og ønsker konstruktiv kritikk.

 

Mine egne synspunkter:

Jeg mener jeg har laget en stilren og enkel side som laster raskt og ikke inneholder for mye dilldall. Lyse, rene farger ble også prioritert. (Jeg er fortsatt litt usikker på fargevalg)

 

Grunnet langt linjefall satte jeg opp en to-spalter. Uhyre upraktisk siden jeg ikke får tekstflyt på nett, men dette er ikke en side som blir oppdatert for ofte, så det overlever jeg. Dog, linjefallet blir dårlig på enkelte sider. Jeg prøvde med blokkjustert tekst, men det funka særs dårlig.

 

Meny og undermeny er satt i Verdana, mens brødtekst er satt i en annen sans serif, Tahoma.

 

Siden validierer hos w3, bortsett fra videoene som jeg har implementert med embedded. Hvorfor liker ikke w3 dette? Og hva skal jeg ellers bruke? Object?

 

 

www.hprytz.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg å ha bilder av deg med pils i hånda, sittende i en handlevogn,mens du kysser kjæresten eller bilder fra skiferien på andre steder en porteføljen din da dette er ytterst urelevant til en eventuell arbeidsigver.

 

Syntes at header/logo er ytterst anonym og skiller seg ikke ut i det hele tatt. "hp design" er glemt i det jeg ser bort fra logoen. Dropp refleksjonen. Logoen din bør være så god at en bedrift blir imponert og tenker "ei slik ei vil jeg ha".

Endret av sparks
Lenke til kommentar

Object ja. Men da kan det være litt vanskelig å få det til å funke i alle nettlesere. Og det viktigste er det siste.

 

Ren og pen side. Og knallpene bilder. Men fargene på bildene er veldig friske i motsetning til designet. Så du få noen friskere farger i designet

Endret av JonT
Lenke til kommentar