Gå til innhold

DVD/CDROM er blitt borte i windowsXP


Anbefalte innlegg

Har hatt DVDrom og cdbrenner i maskinen en stund, men da jeg tok ut cdbrenneren, forsvant DVDROMen fra windows. Den har heller ikke kommet tilbake når jeg satt i cdbrenneren igjen. Hvis jeg forsøker å starte på feks windows xp cden, står det at windows ikke har drivere. Har sjekket alle jumpere og kabler, og cd/dvdrom får strøm. Dette begynner å bli litt frustrerende, også siden jeg akkurat har kjøpt meg dvdbrenner hadde det vært kjekt å kunne bruke den :x

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, nei det jeg mente var at jeg ikke fikk boota fra cdrom i det hele tatt, det står bare no drivers found. I bios finner jeg ingen instillinger om cdrom idet heletatt. Ringte pc leverandøren (Dell), han jeg snakket med anbefalte systemgjenoppretting, men det skar seg av en eller annen grunn :(

Lenke til kommentar

Hvis du går inn i bios så skal du finne en boot-meny, hvor du kan bestemme i hvilken rekkefølge maskinen skal boote. 1.floppy, 2.HDD, osv. Setter du cd-rom til å boote før hd så skal det fungere. Kanskje du må sette hd til disabled på boot. Avhenger av biosen din. Men jeg antar du har cd-rom listet i boot-sekvensen i bios?

Fred.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...