Gå til innhold

En merkelig RROD på maskinen min


Anbefalte innlegg

Hei folkens,

 

Fikk Rock Band PAL til Xbox idag og fyrte det kjappt opp. Kjøpte en hel drøss med sanger (5000 points .... :blush: ) før jeg skulle prøve noen av de. Prøvde først sang men så *poff!* - Nå tar det ca. 5 sekunder hver gang når RB startes, før skjermen bare blir svart og jeg får RROD (2 stk, øvre venstre og nedre venstre). Det kommer ingen feilmelding på skjermen.

Må dra ut strømpluggen for å restarte, har foreløpig ikke testet med andre spill.

 

Kan jeg/bør jeg sende den til M$ for retur, eller tar de kun support/retur hvis det er snakk om en totalt død maskin med 3 røde ringer ? (kjøpte maskinen i november '06 - har kvittering).

 

PS!

Har heldigvis en Xbox til (fra 2008), Rock Band fungerer aldeles utmerket i flere timer der med samme 20GB HD (fra den gamle maskinen), så det må jo ha vært noe galt med den andre eldre xboxen (?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg fikk først de 3 ringene, tenkte : faen også! og jeg forbanna ms opp og ned. så gikk jeg på nettet, og fikk en link til youtube, med en løsning på problemet. man skulle pakke den inn i noe som holder på varmen, jeg brukte en dundyne som lå og slang, ble fort for varmt og lukta svidd, men det ideelle er håndklær. sett den på, og vent 20 min. ca. ta ut alt først bortsett fra strømmen, etter de 20 minuttene setter du inn tv-kabelen igjen, ( jeg gjorde ikke det heller, og fikk 4, så leste jeg her, satte inn tv-kabelen og den fungerte igjen) og slår på, fungerer det ikke, prøv igjen, noen får den til å funke bare litt, noen funker ikke i det hele tatt, og andre får ikke problemet igjen, men det funket bra for meg. sitter å spiller assassin's creed igjen nå ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Towel-trikset som du beskriver anbefales ikke så lenge man har en umodifisert maskin og kan sende den til service hos MS. Du risikerer å skade maskinen enda mere og MS kan i værste fall nekte å reparere, om trikset ikke virker og maskinen fortsatt ikke starter. Towel-trisket er som oftes bare en midlertidig fiks, og problemet pleier å komme tilbake, alt fra noen timer til uker senere.

 

Om det er overoppheting som er problemet til trådstarter vil uansett ikke towel-trikset hjelpe, men vil trolig bare gjøre det enda værre.

Lenke til kommentar
Betyr ikke 2 røde ringer som du beskriver at den rett og slett bare er for varm? 3 stk er total hardware død og 4 er at kabler ikke sitter skikkelig inni. Ikke sikker men :)

 

Jepp, RROD oversikte sier at dette skal bety at den er for varm. Men det kan ikke stemme i mitt tilfelle, dette skjer etter noen få minutter nå. Og dessuten så kjører jeg en sånn ekstra vifte bak til å kjøle ned maskinen.

Får ringe M$ imorgen og sende den inn!

Lenke til kommentar
Betyr ikke 2 røde ringer som du beskriver at den rett og slett bare er for varm? 3 stk er total hardware død og 4 er at kabler ikke sitter skikkelig inni. Ikke sikker men :)

min fikk 3 stk, men det forsvant helt plutselig, var kansje semi strømbrudd vil jeg tro som gjorde att 360en fikk 3/4 av ringen..

Den har ikke klikket på 3 uker :p

Lenke til kommentar
Betyr ikke 2 røde ringer som du beskriver at den rett og slett bare er for varm? 3 stk er total hardware død og 4 er at kabler ikke sitter skikkelig inni. Ikke sikker men :)

min fikk 3 stk, men det forsvant helt plutselig, var kansje semi strømbrudd vil jeg tro som gjorde att 360en fikk 3/4 av ringen..

Den har ikke klikket på 3 uker :p

 

Fikk noe lignende jeg også etter et strømbrudd men husker ikke om det var 3 eller 4 som lyste. Nappa ut strømmen i 10 sek å skrudde den på gjen så var alt i orden :)

Lenke til kommentar

Det er greit nok at det er fredag 13., men er dette mulig da !?

Den andre Xboxen min (Arcade utgaven med HDMI fra desember 2007) henger seg bare nå (startet nå nettopp). Jeg får ingen RROD og den kan henge seg under boot, i menyen eller et par minutter ut i hvilket som helst virkårlig spill.

Bildet bare fryser, lyder looper ikke. Jeg kan fint trykke på eject for å få ut platen.

Maskinen er testet med og uten harddisk, samt på 2 forskjellige strømforsyninger. Har også testet både med bilde over HDMI, samt komponent.

 

Kommer somsagt ingen RROD overhode, merkeligste jeg har sett. Ble ikke noe Rock Band på meg til helgen alikevel da gitt!

 

Noen som har vært borti det samme ? (småkjipt å ringe M$ igjen nå som de nettopp var å hentet den andre xboxen min ......)

Lenke til kommentar
Det er greit nok at det er fredag 13., men er dette mulig da !?

Den andre Xboxen min (Arcade utgaven med HDMI fra desember 2007) henger seg bare nå (startet nå nettopp). Jeg får ingen RROD og den kan henge seg under boot, i menyen eller et par minutter ut i hvilket som helst virkårlig spill.

Bildet bare fryser, lyder looper ikke. Jeg kan fint trykke på eject for å få ut platen.

Maskinen er testet med og uten harddisk, samt på 2 forskjellige strømforsyninger. Har også testet både med bilde over HDMI, samt komponent.

 

Kommer somsagt ingen RROD overhode, merkeligste jeg har sett. Ble ikke noe Rock Band på meg til helgen alikevel da gitt!

 

Noen som har vært borti det samme ? (småkjipt å ringe M$ igjen nå som de nettopp var å hentet den andre xboxen min ......)

 

Kan jo prøve å slette chachen din som en siste desperat utvei :)

Lenke til kommentar
Kan jo prøve å slette chachen din som en siste desperat utvei :)

 

Jepp, har jo hele helgen på meg siden M$ nå er stengt.

Hvordan sletter jeg cachen på maskinen ?

 

Alle gode forslag mottas med takk ! :yes:

 

1. Turn on your Xbox 360.

2. Scroll across to the system tab and select the storage devices option.

3. Highlight the hard drive option (it should say "Hard Drive, 12 GB free", for example).

4. Enter the following button sequence: Y, X, X, LB, RB, X, X. The following message should appear: "Do you want to perform maintenance on your Xbox 360 storage devices?"

5. Select "Yes".

6. Restart your console. You have now cleared your hard drive cache and your Xbox 360 should run faster and have improved game-play on certain games (The Elder Scrolls: Oblivion, Halo 3, or other games).

 

Rask copy paste fra wiki :)

 

EDIT: Legger med denne:

 

Warnings

 

* You will lose updates (game, firmware, etc.) when the cache is cleared, but these can easily be downloaded again.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
Kan jo prøve å slette chachen din som en siste desperat utvei :)

 

Jepp, har jo hele helgen på meg siden M$ nå er stengt.

Hvordan sletter jeg cachen på maskinen ?

 

Alle gode forslag mottas med takk ! :yes:

 

1. Turn on your Xbox 360.

2. Scroll across to the system tab and select the storage devices option.

3. Highlight the hard drive option (it should say "Hard Drive, 12 GB free", for example).

4. Enter the following button sequence: Y, X, X, LB, RB, X, X. The following message should appear: "Do you want to perform maintenance on your Xbox 360 storage devices?"

5. Select "Yes".

6. Restart your console. You have now cleared your hard drive cache and your Xbox 360 should run faster and have improved game-play on certain games (The Elder Scrolls: Oblivion, Halo 3, or other games).

 

Rask copy paste fra wiki :)

 

EDIT: Legger med denne:

 

Warnings

 

* You will lose updates (game, firmware, etc.) when the cache is cleared, but these can easily be downloaded again.

 

Fin guide du pastet inn der, men som du kanskje leste så er dette problemet gjeldende med eller uten harddisk ....

Da regner jeg med at eneste utvei blir å kontakte M$ på mandag igjen og be om ny retur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...