Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Servicepris på Kia C'eed SW?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en relativt ny Kia C'eed SW 1,6 Crdi (ikke partikkelfilter) og lurer på hvordan prisene er på service på disse bilene? Spurte litt når jeg kjøpte den av selger og han sa Kia var rimelige på service, men at bilen var såpass at ny at han ikke hadde eksakte priser foran seg. Lurer derfor på om noen som har denne type bil, regner med at Kia C'eed Kombi med samme motor har samme servicepris også, kan gi meg litt info om hva de har betalt for servicen. En jeg snakket med i dag sa at service på dieselbiler ofte er ca dobbelt så dyre som på bensinbiler, stemmer dette? Håper noen kan gi meg infoen jeg etterspør :thumbup:

Endret av Hovis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lettere å ringe en butikk som driver bil, de kan svare på det lettere enn oss. Prisene varierer også fra sted til sted. Alt ettersom om det er i byen, på landet, merkeverksted eller ikke.

 

Er det kun en enkel A-service(olje, filter, (pollenfilter) ) og selvfølgelig en sjekk over bilen m.m

Eller er det en C-service (olje,filter,pollenfilter,luftfilter,plugger,bensinfilter/dieselfilter, (bremsevæske) )

?

Lenke til kommentar
Lettere å ringe en butikk som driver bil, de kan svare på det lettere enn oss. Prisene varierer også fra sted til sted. Alt ettersom om det er i byen, på landet, merkeverksted eller ikke.

 

Er det kun en enkel A-service(olje, filter, (pollenfilter) ) og selvfølgelig en sjekk over bilen m.m

Eller er det en C-service (olje,filter,pollenfilter,luftfilter,plugger,bensinfilter/dieselfilter, (bremsevæske) )

?

Jeg var mer ute etter priser generelt på denne type bil. Var bare av ren nysgjerrighet etter den samtalen hvor en sa at service på dieselbiler er dobbelt så dyrt som på bensin.

Lenke til kommentar

Oftere skiftintervall på dieselfilter og det går mer olje på motoren. På MB går det jo 6 liter olje på alle motora, omtrent. På japsebilene går 3 liter på bensin motora og 5 på diesel.

 

Vanskelig og gi pris for ingen uorginale delegrossister har alle service deler til disse enda. Gir et verksted "fastpris" og dieselfilteret viser seg og koste 2000,- blir det kræsj og folk blir forbanna.. Er eller ikke alltid like lett og komme gjennom på orginale delelagre for og få en pris..

 

Jeg hadde sagt 3500-3800,- (luftfiltert,pollenfilter,diselfilter,olje) Br. veske, reg.reim kommer i tillegg.

Liten service 1200-1500,- kun oljeskift og sjekk.

 

Mulig jeg er helt på bærtur for jeg aner ikke prisen på delene..

 

De bilene pleier og være i orden så service går fort...

Lenke til kommentar
Der jeg jobber, Bertel O steen. Mener jeg iallefall at det ikke er noe dyrere for en Dieselbil på service enn en bensinbil på service.

Det er godt å høre, er jo Bertel O Steen som står for importen også. Ble litt skeptisk etter samtalen jeg hadde. Ingen som tidiligere har nevnt dette og derfor sjekket jeg ikke det noe nærmere ved bilkjøp annet enn en enkel prisforespørsel.

Endret av Hovis
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...