Gå til innhold

Sende baggasje videre uten å reise selv


Anbefalte innlegg

Jeg skal snart ut på en lengre flytur, hvor jeg mellomlander i Brussel, og drar videre. Men når jeg skal hjem så har jeg planer om å hoppe av i Brussel og ta toget videre til et annet sted. Jeg reiser med familie, og har med én stor koffert, og én liten trillekoffert, men når jeg hopper av i Brussel så vil jeg helst kun ha med meg den lille videre.

 

Er det derfor mulig å sende den store kofferten sammen med familien min hjem til Norge, selv om jeg ikke skal være med den siste biten? Er det noen klare regler på dette, eller kommer det helt an på personen i skranken ved den første flyplassen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, det høres jo bra ut, men i alle de tilfellene så var alle de andre reisene med hele turen?

Men hvis jeg sier ifra på første avreiseflyplass at jeg ikke skal sjekkes inn fra Brussel til Norge, vil de da gå med på å sette min koffert på en av de andre tre i familien, eller vil den billetten da være fritt frem for andre å kjøpe?

 

Hm, det høres jo bra ut, men i alle de tilfellene så var alle de andre reisene med hele turen?

Men hvis jeg sier ifra på første avreiseflyplass at jeg ikke skal sjekkes inn fra Brussel til Norge, vil de da gå med på å sette min koffert på en av de andre tre i familien, eller vil den billetten da være fritt frem for andre å kjøpe?

Lenke til kommentar

Nei, dette vil ikke være mulig uten at "konen" betaler overvekt. At noen flyplassansatte kan være slepphendte, er noe annet, men dette er helt klart og tydelig regulert i den kontrakten du haket av for at du hadde lest når du bestilte flybilletten.

 

Om du sjekker inn baggasje og får boardingkort, for å deretter ikke møte opp, vil baggasjen måtte lastes av flyet, og det vil skape forsinkelser.

 

Hvilket flyselskap skal du fly?

Lenke til kommentar

Brussels Airlines flyr jeg. Har nå fått bekreftet av flyselskapet at det ikke er mulig, og jeg pakker derfor bare en lett koffert og presser det overflødige ned i de andre koffertene der det er plass.

 

Det var ikke meningen å sjekke meg inn og sette bagasjen på meg, men å la være å sjekke meg inn og "overføre" min tillate bagasje til en annen. Men jeg antar at de da tillater kunder på stand-by til å ta min plass, og da vil det blir for mange kofferter om bord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...