Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kan skolen kreve meg for penger?


Anbefalte innlegg

Var ikke sikker på om denne tråden hører hjemme under utdanning, men jeg syns den passer her.

 

Det har seg sånn at i min klasse har vi noen timer i uken der vi jobber med vårt eget elektronikk-prosjekt. Hadde de samme timene i fjor, og da måtte vi på slutten av året gjøre opp for komponenter vi hadde brukt osv. Når har det seg sånn at det jeg tror kalles friskoleprinsippet har tatt oss igjen, noe jeg sist var med på på ungdomsskolen. De har sagt at vi også i år skal betale for komponenter, men kan de kreve oss for disse pengene? De lar oss jo ikke dra på turer fordi vi ikke har lov til å betale noe selv, så vi kan da heller ikke betale for dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, tror ikke skolen har rett til å kreve penger fra elever (?) i hvertfall er det ikke slik på skolen vår. Hvis vi skal reise på klassetur så må foreldrene og oss planlegge dette, og ingenting skal være i regi av skolen da..

 

edit:

 

Ot- Klasseturer og slikt skal ikke skje i skoletiden, altså vi må reise på klassetur i ferier o.l

Endret av frewsen
Lenke til kommentar

Men de kunne jo kreve oss i fjor, da det ikke var regler for dette. Men kan de da kreve oss i år, da det egentlig er sånn at vi ikke skal betale noe? På en annen side så betaler vi jo for bøker og skrivesaker. Kan det være at dette går under utstyr elevene må holde selv? Men da burde vi jo ikke få det med skolen som mellomledd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...