Gå til innhold

Ny 40-50" Plasma/LCD til film, ca. kr. 15000,-


Anbefalte innlegg

Jeg planlegger å kjøpe ny TV til sommeren. TV-en skal helst være så stor som mulig, minimum 42". Jeg vil helst kunne sitte nært TV-en (ca. 2 meter), så full HD er et stort pluss. Jeg vil helst ikke gi mer enn 15.000 kr, så jeg innser at det kanskje kan være vanskelig å finne noe bra i 50" størrelse.

 

Jeg har ikke noe religiøst forhold til LCD versus Plasma, så jeg er åpen for begge. Jeg vil ikke bruke TV-en til konsoll/PC-spill (det er mulig jeg skaffer meg en Wii), men det er viktig at TV-en støtter film/serier avspilt fra PC. Vanlig PC-bruk vil den heller ikke brukes til, kun avspilling av videofiler.

 

Hovedbruket blir altså film og serier avspilt fra PC, HD DVD, og antageligvis en Blu-ray-spiller etterhvert. Kildesignal for vanlige TV-sendinger er Canal Digital satellitt-TV.

 

Jeg er ikke spesielt oppdatert på dagens TV-marked og diverse funksjoner, så jeg setter stor pris på innspill :).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du skal se mye film så er Plasma det du bør gå for.

 

Angående det og kun sitte 2 meter fra skjermen og ha min. 42" er noe jeg ikke kan anbefale. Dette kommer til å bli veldig slitsomt da du hele tiden må flytte på hodet og øynene for å få med deg hva som skjer, så jeg vil heller anbefale deg en god 32".

 

Men vis du absolutt skal ha 42" så se på Panasonic PX80 evnt. PZ80 for full-hd.

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar

Takk for forslaget, Panasonic PZ80 ser fin ut den, ca. 12000 kr er en hyggelig pris. Jeg ser at hvis jeg legger i like under 2000 kr ekstra så får jeg PZ85, som støtter 24fps. Dette er vel en fordel for HD DVD og Blu-ray ikke sant?

 

Edit: anngående størrelsen, når jeg ser film på PC-en så sitter jeg ca. 1 m unna en 30" og syns ikke det blir for stort. På 2 meters avstand ville jeg måtte hatt en 60" for å få like stor vinkelstørrelse, så jeg tror ikke det blir for stort for meg. Jeg liker stort bilde når jeg ser film jeg.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

Jeg har lest at PZ85 ikke støtter 24fps allikevel (visstnok var den originale pressemeldingen feil). Det er vel litt synd å mangle dette når mye av materialet vil være HD DVD og Blu-ray?

 

Hva med Sonys W4000-serie? Etter hva jeg har lest så skal de ha godt sortnivå til å være LCD-er, og ellers ha veldig godt bilde. Eneste er at de ikke finnes på lager til rimelige priser akkurat nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...