Gå til innhold

PC Nå, eller vente?


Anbefalte innlegg

Heisann. I forbindelse med bytte av skole ol. vil jeg kjøpe meg en bærbar PC (har til nå hatt en på låning av skolen). Ser at Dell XPS M1530 er veldig billig for tiden, dette er noe ala det jeg har lyst på. Burde jeg slå til, eller vente til august og håpe på et tilbud da? Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann. I forbindelse med bytte av skole ol. vil jeg kjøpe meg en bærbar PC (har til nå hatt en på låning av skolen). Ser at Dell XPS M1530 er veldig billig for tiden, dette er noe ala det jeg har lyst på. Burde jeg slå til, eller vente til august og håpe på et tilbud da? Takker for svar :)

 

Kommer an på hva den skal brukes til da. Hvis du vil ha den til å spille på ville jeg nok ventet på 9600gt, men hvis det er kun word og slikt så ser jeg ingen grunn til å vente

Lenke til kommentar

Utdypet visst litt lite. Jeg har tenkt til å kjøre linux på maskinen, så mye spilling blir det nok ikke. Blir surfing, tekstbehandling osv. Tenkte på om det kom til å skje noen store framsteg på andre områder (prosessor/minne/ol.) de neste to månedene. Selv ser jeg på dette som usannsynlig. Core 2 Duo T8300 2.4ghz er vel nok for en stund (også en del av den nyeste serien Core 2 Duo, no?) holder vel en stund... og mer enn 4gb minne har man vel strengt talt ikke bruk for.

Lenke til kommentar

Er noen nye prosessorer på vei rundt hjørnet, men for din del ser jeg ikke noe poeng i å vente.. På minnefronten tror jeg det ikke skjer stort.. Som King of Hyporia er 9600GT straks å finne i bærbare PCer, men fordi spilling ikke er en del av ditt bruksområde er det irrelevant. Tror jeg sender en bestilling på m1530 jeg også i løpet av kvelden, kjempemaskin til en billig penge :)

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på om jeg skal kjøpe nå snart, eller vente. Situasjonen min er vel at jeg vil ha en 15.4 tommer med 8800M GTX. For øyeblikket, er det kun alienware som selger en slik en, og det hadde sikkert vært kult å kjøpt en slik, men pga pris og sannsynlig vanskelig support tilgang, vil jeg kjøpe i Norge. Har lest at Clevo M860TU skal ankomme Norge nå snart. Evt at laptoper med de nye prosessorene (Montevina) til Intel og bedre skjermkort enn det som finnes i 15 tommere akkurat nå. Når kan jeg vente å få kjøpt Clevoen eller evt andre laptoper med Montevina eller rett og slett en bedre 15 tommer enn det som fins nå?

Lenke til kommentar
EchoMaker: Prisen på hardware stiger i alle fall ikke. Så kan selvfølgelig være lurt å vente.

 

Det er nå så. Men det er denne 15% rabatten som gjør at den PCen i det heletatt er i min prisklasse (8800(ca)kr -> 7497kr). Og DENNE endrer seg jo. Meh.. usikker jeg :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...