Gå til innhold

Kampen om DDR3-tronen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen fancy kjøler hadde de heller.

 

Rød pcb var også litt tøft.

 

Var det ikke slik at rød PCB betydde dårlig kvalitet? ;) (Var en tråd om det for ca. 1 år sia hvor en bruker trodde at fargen på hovedkortet hadde noe å si på kvaliteten)

 

Synes det hadde vært morsomt med litt flere minneprodusenter her til lands.

Lenke til kommentar
Ingen fancy kjøler hadde de heller.

 

Rød pcb var også litt tøft.

 

Var det ikke slik at rød PCB betydde dårlig kvalitet? ;) (Var en tråd om det for ca. 1 år sia hvor en bruker trodde at fargen på hovedkortet hadde noe å si på kvaliteten)

 

Synes det hadde vært morsomt med litt flere minneprodusenter her til lands.

Hehe, har hatt røde hk fra abit og msi, de funker etter mange års trofast tjeneste de :p

Lenke til kommentar

Er det noen som har såpass peil på minne at de kunne laget en guide for minnetimings, og hva som enn kan øke ytelsen for minnet? Så vidt jeg har forstått kan man fort ende opp med å senke ytelsen, i stedet for å øke den dersom man ikke vet helt hva man gjør, så jeg har foreløpig holdt meg unna dette.

 

Jeg har alltid pleid å kjøpe RAM fra kjente merker med noe høyere maksfrekvens enn det jeg egentlig trenger (selv etter fsb overklokking). Kunne jeg oppnådd et merkbart raskere system ved å sette meg inn i hvordan minnetimings fungerer eller er det mest for gøy at man driver med dette?

Lenke til kommentar
Er det noen som har såpass peil på minne at de kunne laget en guide for minnetimings, og hva som enn kan øke ytelsen for minnet? Så vidt jeg har forstått kan man fort ende opp med å senke ytelsen, i stedet for å øke den dersom man ikke vet helt hva man gjør, så jeg har foreløpig holdt meg unna dette.

 

Jeg har alltid pleid å kjøpe RAM fra kjente merker med noe høyere maksfrekvens enn det jeg egentlig trenger (selv etter fsb overklokking). Kunne jeg oppnådd et merkbart raskere system ved å sette meg inn i hvordan minnetimings fungerer eller er det mest for gøy at man driver med dette?

Det finnes vel nok av slike på nettet. Det vil alltid være litt individuelt fra chipset til chipset og prosessor/arkitektur etc etc. Winrar benchen er for øvrig genial til å teste minne med fordi det er ekstremt minneavhengig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...