Gå til innhold

Aldri trent, er 25, needs tips


Anbefalte innlegg

Trenger raske tips. Jeg er 25 og har ALDRI trent for å trene. Har nå tilgang til et gratis treningsstudio igjennom jobben så tenkte jeg skulle benytte sjansen. Vil gjerne litt opp i vekt og øke utholdenhet.

 

Current condition:

Blir sliten etter 2 minutter jogging :D Litt for sliten enn det som er sunt mener jeg selv i mitt hode.

Er ganske så tynn. Er vel litt under 70kg og 1.85 høy.

 

Løsning:

Sett inn svar her folkens.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for utholdenhet funker kondisjonstrening. Kanskje greit å begynne helt enkelt når du blir sliten etter 2 min;)

sykling er en lett måte å få bedre kondisjon, spinning er ikke så skummelt som det ser ut! :p og du kan stort sett selv regulere styrke og hastighet i en spinningstime.

Lenke til kommentar

for utholdenhet funker kondisjonstrening. Kanskje greit å begynne helt enkelt når du blir sliten etter 2 min;)

sykling er en lett måte å få bedre kondisjon, spinning er ikke så skummelt som det ser ut! :p og du kan stort sett selv regulere styrke og hastighet i en spinningstime.

 

boksing (kickboksing, aerobicboksing) er fantastisk. Styrke og utholdenhet!

Endret av epiphany05
Lenke til kommentar

men så er det greia med det å løpe, og utholdenhetstrening. jeg har superhøy forbrenning, jeg legger ikke på meg uansett hva jeg spiser. hvis jeg begynner å løpe, tenker jeg bare at jeg kommer til å bli enda tynnere :p

 

og det vil jeg naturligvis ikke. what to do

Lenke til kommentar
men så er det greia med det å løpe, og utholdenhetstrening. jeg har superhøy forbrenning, jeg legger ikke på meg uansett hva jeg spiser. hvis jeg begynner å løpe, tenker jeg bare at jeg kommer til å bli enda tynnere :p

 

og det vil jeg naturligvis ikke. what to do

 

Spis masse!

Lenke til kommentar

Jeg var i samme situasjon som deg for 5år siden.

 

Det jeg begynte med var Spinning.

 

Gikk på blå spinningtimer på spenst annen hver dag i 2mnd. Deretter følte jeg kondisen kom,

kastet meg over på 3Dmølla. Der ble ikke distansen lang akkurat! 3,5km og helt utslitt.

 

men jeg fortsatte på 3,5km og etter 5ganger eller noe økte jeg til 5km. og 5 ganger til 7km.

 

Selv trener jeg bare styrke nå og har ikke økt noe mere i løping siden det er noe jeg ikke trenger

føler jeg da.

 

Hadde jeg vært deg, om du har tilgang på det så kan instruktører hjelpe deg på senteret og sette opp en treningsplan.

 

Mage kan du trene hver dag. ta alltid 3xrep hvis du klarer mere så skader ikke det på magen.

Rygg er også en ting du kan trene ofte, men helst ikke hver dag. ta det annen hver dag.

 

Mage og Rygg er noe som er viktig og ha i form for og løpe. Det styrker balansen din veldig..

 

Jeg vil IKKE anbefale å trene benk. bruk manualer til ALT. manualer kan du også bruke som "benk".

styrker balansen din. Du kan være kjempesterk men har du ikke balansemusklene i orden kan du bare glemme

og trene hardt. begynte selv på 2kg på manualer, økte veldig fort til 5kg, nå har jeg 20kg.

 

kun når jeg trener benk har jeg 24kg på hver manual. begynn på lave kiloer. det finnes utallige sider hvordan du kan gjøre enkle øvelser på nettet.

 

håper det insipirerte deg litt og se en svekling til som har blitt en "sterking" :p

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært deg, om du har tilgang på det så kan instruktører hjelpe deg på senteret og sette opp en treningsplan.

NEI. De fleste instruktørene har ikke peiling, og de har så og si ingen utdannelse innen idrett. Ber man instruktørene om program, blir man satt på isolasjonsapparater og ikke frivekter. Jeg mener at man bør begynne med et utprøvd program, slik som RYP eller 5x5, og øke daglig. Så kan man heller be instruktørene om å undervise i teknikk før man begynner.

 

Mage kan du trene hver dag. ta alltid 3xrep hvis du klarer mere så skader ikke det på magen.

Rygg er også en ting du kan trene ofte, men helst ikke hver dag. ta det annen hver dag.

 

Mage og Rygg er noe som er viktig og ha i form for og løpe. Det styrker balansen din veldig..

Det er bare tull at man kan trene mage hver dag. Du kommer til å bli overtrent veldig raskt. 3 ganger i uka holder evig. Jeg skjønner heller ikke hvorfor du mener at 3 sett er det magiske tallet for magemuskulaturen, spesielt mtp. at magen blir trent under øvelser som knebøy og markløft. Kan du forklare meg hvorfor sterk rygg og mage er viktig for løping? Hvis man da ikke har umenneskelig svake muskler klarer man å løpe på et veldig bra vis uten å ha trent magen og ryggen. Skal man bli god i løping, ja, da er det løping man skal trene.

 

Jeg vil IKKE anbefale å trene benk. bruk manualer til ALT. manualer kan du også bruke som "benk".

styrker balansen din. Du kan være kjempesterk men har du ikke balansemusklene i orden kan du bare glemme

og trene hardt.

Å anbefale manualer til alt er bare ignorant fordi det er mange øvelser som ikke lar seg gjennomføre på ordentlig vis uten stang. Hvorfor anbefaler du ikke benkpress? Det er en flott øvelse som også trener støttemuskulatur. Selvsagt ikke i like stor grad som manualer, men stangen vil tillate mer vekt noe som øker fokuset på brystet, der man vil ha det.

Lenke til kommentar

Ja de instruktørene tror jeg også at man skal prøve å holde seg langt unna. spesielt unge jenter er risikable til å sette deg på apparater som ikke fører noen vei.

 

Men der fins mannlige instruktører også som er på ville veier, jeg kom opp i en diskusjon med en som kom med en påstand, som jeg neste dag motbeviste ved å printe ut et ark fra en helt generell og godkjent kilde, og da holdt han kjeft, det verste var at det var noe helt simpelt som i hvor mange muskler det er i underarmen, han svarte at det var 1 stor muskel, mens det i virkeligheten er minst 20 mindre muskler. man skal ikke stole på instruktører.

 

Instruktører fungerer best for å moppe gulvene.

Lenke til kommentar

man kan da møte på gode instruktører? det går bare ann på..

Vet ikke helt selv om jeg har møtt den rette instruktøren:P

sist gang kom jeg bare i diskusjon om man bruker/trener ryggen når man bokser, han sa: ikke i det hele tatt, jeg mener at man gjør det. men jeg er ikke helt sikker?!

Lenke til kommentar

Enig med deg der, spør du meg er sånne steder mest tilpasset mosjonister, selv om jeg går på ett slikt treningssenter selv, men har aldri spurt instruktørene om hjelp eller kommer aldri til å gjøre det heller.. men synts det er gret å være der, siden spinning kan være greit til deffen og det er jo rommet ved siden av så sånn sett er det fint ;)

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...