Gå til innhold

C#: Problem med å kjøre C# program fra nettverksdisk.


Anbefalte innlegg

Programmer til daglig ikke i C#, men har laget et lite program som bruker dll'en (assembley'en) SQLAdmin.dll. Programmet mitt skal brukes til å scripte ut MS SQL server database, samt modifikasjon av dette script.

Programmet fungerer helt fint så lenge jeg kjører det på lokal disk, men så fort jeg kjører det fra en nettverksdisk, så får jeg en security exception. Fant ut av at jeg måtte be om de riktige rettigheter for koden min, men det aner meg at problemet egentlig ligger i den dll'en jeg kaller (SQLAdmin.exe), og den har jeg ikke source til selvfølgelig.

 

Noen ide om hva jeg kan prøve ? Husker dessverre ikke den nøyaktige ordlyden på exception jeg fikk, men skal poste dette i morgen fra jobbb.

 

TIA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.Net 2.0

Gi exefilen din et strong-name og etterpå kjør:

 

%windir%\microsoft.net\framework\v2.0.50727\caspol.exe -addgroup 1 -strong -file "MinFil.exe" -noname -noversion FullTrust

(kan hende du har en litt annen versjon ... men det finner du ut av)

 

Evt. kan du bruke GUI versjonen som ligger i .Net Platform SDK'n....

 

.Net 1.x:

GUI versjonen ligger allerede i controlpanelet(?) når du har installert .Net. Evt. bruk metoden over men bytt ut 2.0x versjonen med 1.x.

 

 

btw; dette må du gjøre med DLL filer som blir brukt av programmet ditt også....

Endret av jorn79
Lenke til kommentar

Takker så mye! Det hjalp meg på riktig vei.

dessverre kom det andre ting i veien (programmet trenger en hel haug forhåndsinstallerte assembly's fra Microsoft), så vi kan ikke bruke det som tiltenkt. Kommer til å bruke det til å scripte ut databasen lokalt, men kommer til å bruke mer manuelle metoder hos kundene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...