Gå til innhold

BK: Nærportretter av Annette, ute.


Anbefalte innlegg

Har tidligere postet noen nærbilder av henne inne, og prøver meg nå med noen tatt ute.

Bare naturlig sollys, 1d mk ii + 24-70L. Tatt på en lekeplass.

 

_U1C4576.jpg

 

_U1C4565.jpg

 

_U1C4581.jpg

 

Relativt fornøyd selv.

 

Funderer forsåvidt på å poste noe tekstur lek også, og en konfirmant. Men blir kanskje litt overkill med 3 BK poster på en dag? haha =)

 

www.cruelphotography.net

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er langt fra noen proff, men synes dette var veldig flotte bilder!

 

Bilde nr. 1:

Synes du har fått til en veldig bra helhet der både blikk, lys, bakgrunn og omgivelser er med på å støtte opp om stemningen i bildet. Synes trestolpen og fargen på den fungerer veldig bra! Perfekt dybdeskarphet. Nydelig bilde!

 

Bilde nr. 2:

Ved første øyekast syntes jeg ansiktet var litt for lyst på bilde nr. 2, men etter å ha studert det litt har jeg nå endret mening. Synes tvert imot det fungerer veldig bra, og sammen med fargene skaper det en veldig fin stemning. Meget spennende bilde!

 

Bilde nr. 3:

Flott bilde dette også. Liker det godt, selv om jeg synes de to første er enda bedre.

Lenke til kommentar

Tar bilde 2 først, siden jeg liker det best.

Perfekt. Det har en veldig fin glød, et fint blikk, fine hudtoner og fine kontraster. Fin avveiing av skarphet og bløthet.

 

Bilde 1 liker jeg også. Alene et veldig fint portrett, men blir litt kjedelig stilt ved siden av bilde 2. Det samme gjelder egentlig bilde 3.

Lenke til kommentar

Det første og siste er såpass ordinære at jeg ikke bryr meg noe særlig. Deilig frie for teknisk show-off, og ikke minst søte. Dessverre rører de ikke noen flere strenger i meg enn at jeg tenker søt jente.

 

Det i midten, derimot, synes jeg er aldeles fenomenalt. Det er heller ikke noe grensesprengende, men det er godt tenkt og godt utført. Det er et av de bedre jeg har sett her på en stund. I sin planlagte mangel på perfeksjon har du beveget deg langt utenfor det tradisjonelle portrettfotografi som du vanligvis representerer, og gir meg håp om flere spennende bilder fra din kant.

Lenke til kommentar

takk for kommentarer. jeg er glad for at folk liker bilde 2 best, for det liker jeg også best.

men trodde ikke det var mange her på bygget som overlevde fargetonene, og litt edgy utsnitt.

 

takk for kommentaren din også PM, litt trist du ser på meg som en tradisjonell portrettfotograf, though =) har aldri sett for meg en framtid som en fotograf som driver med det samme gamle. bruker oftest overdrevene poseringer, vinkler og prøver alltid å presse kontrast/dynamisk omfang så mye som mulig :=9

(men såklart skal det skje med ett solid grunnlag, og gjennomgående teknisk kvalitet og forståelse i så stor grad det er mulig)

så du siste 2 trådene mine her, forresten? kommentarer der, kanskje?

Lenke til kommentar

Har de ikke vært lett tilgjengelige siden søndag kveld, så har jeg ikke sett dem. Jeg må alltid hoppe over mange tråder når jeg er så sjelden innpå.

 

Etter dette ser jeg ikke på deg som tradisjonell, men mye av det du har vist tidligere har vært av teknisk art. Det er ikke rart, med tanke på ditt daglige virke. Denne gang (og kanskje i dine senere tråder) har du tatt et skritt lenger, og virker mer trygg på det du gjør. Du er kanskje i ferd med å finne din stil.

Lenke til kommentar

Kunne kanskje dratt litt hardere i spakene på det siste ja.

Er jo en veldig nesten klassisk posering for nærporett, så ganske lett å like. Men gikk egentlig for litt mere behagelige toner på det bildet.

Kanksje det føles litt ekstra blasst pga det blir stående på siden av det over, som har endel mye mere kontrast.

Mulig jeg curver det på nytt en tur neste gang jeg er innom jobb PCen.

 

Her er forresten litt flere, ikke så nære, litt særere behandling ifht toner i bildet, og felles for alle er at jeg har prøvd meg litt med struktur. Stortsett har jeg brukt strukturer litt anereldes tidligere, feks for å spice opp en studio bakgrunn. Så vil gjerne høre litt om dette funker i hele tatt.

 

_U1C4660.jpg

_U1C4667.jpg

_U1C4657.jpg

Lenke til kommentar

Nå viser du litt mer klasse igjen. Da tenker jeg på det siste bildet. Det er et portrett, om enn litt aparte for de fleste. Gritty og grainy er stilig. Folk kan si hva de vil, men har du truffet 100% med både farger og struktur. Du burde ha postet det tidligere i tråden, så hadde jeg konsentrert meg om det isteden for å bruke så mye tid på å kritisere nummer 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...