Gå til innhold

Jeg får ikke alt minne jeg skal ha!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har dette hovedkortet: Gigabyte GA-K8NF-9 og fire av disse minne brikkene: Apacer DDR400 1024 MB.

 

Problemet er at det er kun 3,25 GB som vises både i BIOS og Windows XP.

 

Lenk til Gigabytes produktside.

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette problemet. Finnes det en løsning?

Det er mulig at du ikke kan få mer, et 32 bit OS kan bare utnytte opptil 3,7 eller noe effektiv minne og PCI stjeler også litt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Skjermkortminnet vil også "stjele" adresseringsplass av de 4Gb et 32 bit OS takler. Noe over 3Gb vil være normalt i XP.

 

4Gb burde bli vist i BIOS (uten at jeg kjenner til din BIOS), men dette er et ikke-problem (for du vil ikke få opp 4Gb i XP okke som).

Lenke til kommentar
Full ytelse skal jeg ha når jeg først kan få det. Jeg slår meg ikke til ro med 3,25 GB. Jeg kommer til å oppgradere til Vista (64 bit) senere i dag.

 

 

Jeg synes ikke det å innstallere Vista for å få utbytte av de siste 0,8 gb er verdt det. tror vel at Vista bruker mye av den ekstra minnemengden.

 

Jeg kjøpte selv 4096 med minne for XP men jeg kommer ikke til å oppgradere til Vista for det. Men surt er det ja..

Lenke til kommentar

Dette spørsmålet er besvart 1000 ganger tidligere.

På 32 bit OS er 4 giga maks, og da er skjermkort osv inkl.

 

De som oppgraderer til VISTA for å få se at det står mer enn 3.25 blir lurt. MS har jo selv sagt at de får så mange henvendelser vdr dette at de har valgt å vise 4 selv om man ikke bruker mer enn 3,25 av 4 GB RAM man setter i slottene.

 

Neste spørsmål er jo: hvor mye minne trenger du, og til hva slags bruk.

 

 

 

e

Endret av Espen W
Lenke til kommentar

Vista SP1 (32bit) viser installert mengde minne - ikke tilgjenglig minne som Vista 32bit uten SP1 eller Windows XP, og ang problemer med bios så er det nok memory remap eller hva det heter på akkurat dette kortets bios, husk også å trykk CTRL+F1 i bios hovedskjerm - det låser opp flere funksjoner på de fleste Gigabyte kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...