Gå til innhold

Laptop med skade


Anbefalte innlegg

Hallais. Tenkte jeg kunne høre med dere her inne før jeg evt. tar med laptoppen til Elkjøp for å høre med dem.

 

Jeg kjøpte en Packard Bell laptop hos Elkjøp for ca. 1 år siden. Jeg betalte for 3 års garanti og "Happy Care" forsikring. Jeg har hørt at "Happy Care" fungerer akkurat som en "idiot forsikring", og at man da får en ny laptop om den evt. er ødelagt.

 

Mitt problem: 2 av bokstavtastene på laptoppen er knekt av, og enkelte taster må jeg trykke ekstra hardt på for å få dem til å funke. Dette er sellfølgelig svært irriterende, og jeg må koble til et ekstern tastatur om jeg skal skrive oppgaver i Word eller chatte med noen på MSN. Jeg mistenker lillesøsteren min for dette problemet, men det innrømmer hun selvsagt ikke;)

 

Om jeg nå drar til Elkjøp og viser frem laptoppen. Vil jeg da få den fikset/få ny, eller mister jeg dette i og med at to av tastene er knekt og forsvunnet?

 

Håper noen har gode svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får nok ikke ny uten videre.

HapptCare er en skadeforsikring, som så mange andre. Det betyr at det dekker feil og mangler forårsaket av deg selv, og som ikke dekkes av vanlige garantier eller lovfestet reklamasjonsrett. Om det skyldes din lillesøster, vil nok det bli godtatt også.

 

Du leverer laptopen inn til service, så får du beskjed om å ta kontakt med HappyCare for å gi dem en skademelding. HappyCare krever at du vet hva som har skjedd, hvis ikke må maskinen sendes inn som vanlig reklamasjonssak.

Laptopen blir så sendt til verksted av butikken, og regning blir dekt av HappyCare.

Hvis pcen derimot IKKE lar seg reparere, vil HappyCare dekke ny pc til deg mot egenandel på to-fire hundrelapper, pluss evt ny forsikring på nytt produkt.

 

Alt dette står i brosjyren du burde fått i butikken, og kan også leses på http://www.happycare.no/

Endret av efjeldse
Lenke til kommentar

Problemet du beskriver kan fort tyde på enten fuktskader på tastaturet (siden enkelte knapper er treige), eller at du har masse potetgull smuler eller lignende liggende under tastene (sjekk dette).

 

Happycare forsikringen er veldig bra og av dem som kjøper den så er det ca 20% som får bruk for den. over 95% av dem som bruker den får får positiv tilbakemelding fra forsikringsselskapet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...