Gå til innhold

Rena Elva / Drammens Elva, Hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har noen spørsmål angående Rena Elva og kansje Drammens Elva?

 

1.

Nå har det seg sånn at jeg har nettop flytta til Åmot, som ligger i Modum.

Jeg lurer på om sesongen starta 20. mai, eller når den starter?

Hvor er det bra å fiske med fluestang? Hvor er Laks, Ørreten og Harr i Rena Elva?

Vil jo sefølgelig stå litt vekk fra biler og hus, helst ikke noe bråk.

 

 

2.

Jeg har heller aldri fiska med fluestang, skal faktisk kjøpe min første fluestang på fredag.

Hvor mye koster ca en bra stang til nybegynere?

Og er det et spessielt merke jeg burde se etter? hvilken flue biter de forsjellige fiskene på?

 

 

Som dere sikkert ser er jeg helt ny på fluefiske, men jeg gleder meg =D

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ingentingen om rena og drammenselva!

Men noe kan jeg bidra med :yes:

 

Hvis du stikker innom www.orvis.com, søk etter "Frequent Flyer 864-7 Tip" Der vil du se en pakke til 345$, denne pakken er min :D De har online live chat, og jeg ba han lage en pakke til meg! Dette utstyret koster 6000,- på xxl.no(og de har rimelige priser). Med toll og frakt tipper jeg på at det blir 2600 kr å betale. 3k spart..Får det om en uke eller 10 dager ca..

 

Merk at dette er også min første fluestang..Videre vil jeg tipse deg om denne filmen på youtube, som er utrolig bra for oss å ta nytte av!

 

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har noen spørsmål angående Rena Elva og kansje Drammens Elva?

 

1.

Nå har det seg sånn at jeg har nettop flytta til Åmot, som ligger i Modum.

Jeg lurer på om sesongen starta 20. mai, eller når den starter?

Hvor er det bra å fiske med fluestang? Hvor er Laks, Ørreten og Harr i Rena Elva?

Vil jo sefølgelig stå litt vekk fra biler og hus, helst ikke noe bråk.

 

 

2.

Jeg har heller aldri fiska med fluestang, skal faktisk kjøpe min første fluestang på fredag.

Hvor mye koster ca en bra stang til nybegynere?

Og er det et spessielt merke jeg burde se etter? hvilken flue biter de forsjellige fiskene på?

 

 

Som dere sikkert ser er jeg helt ny på fluefiske, men jeg gleder meg =D

Takker for svar!

 

:)

Lenke til kommentar
Som dere sikkert ser er jeg helt ny på fluefiske, men jeg gleder meg =D

Takker for svar!

 

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er og om du tjener penger selv. OK, utsyr til 6000.- for 2600.- er sikkert et godt kjøp. Spørsmålet er hvor mye du bør legge i dette som nybegynner. Driver ikke med fluefiske (og må ta et visst forbehold), men noe sier meg at en tilbudspakke til ca 1500 bør holde. www.skittfiske.no pleier å ha gode tilbudspakker og kan sikkert gi deg råd som nybegynner som ennå ikke vet om dette blir den store interessen på sikt. Det finnes diskusjonsforum som fluefiskesiden.no og fluefiske.net hvor andre kan fortelle om sine erfaringer. Det aller beste ville være om du kunne fått bli med på et kurs i fluefiskekasting.

 

Renaelva har jeg tenkt på mange ganger selv, men har ikke fått brukt noe tid på å finne ut så mye .

 

Mulig jeg kommer tilbake med mere. Sportsfiske er iallfall en flott interesse som kan gi mange fine opplevelser.

Lenke til kommentar
Som dere sikkert ser er jeg helt ny på fluefiske, men jeg gleder meg =D

Takker for svar!

 

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er og om du tjener penger selv. OK, utsyr til 6000.- for 2600.- er sikkert et godt kjøp. Spørsmålet er hvor mye du bør legge i dette som nybegynner. Driver ikke med fluefiske (og må ta et visst forbehold), men noe sier meg at en tilbudspakke til ca 1500 bør holde. www.skittfiske.no pleier å ha gode tilbudspakker og kan sikkert gi deg råd som nybegynner som ennå ikke vet om dette blir den store interessen på sikt. Det finnes diskusjonsforum som fluefiskesiden.no og fluefiske.net hvor andre kan fortelle om sine erfaringer. Det aller beste ville være om du kunne fått bli med på et kurs i fluefiskekasting.

 

Renaelva har jeg tenkt på mange ganger selv, men har ikke fått brukt noe tid på å finne ut så mye .

 

Mulig jeg kommer tilbake med mere. Sportsfiske er iallfall en flott interesse som kan gi mange fine opplevelser.

 

Du har nok rett i at en pakke til 1500,- bør holde for en nybegynner! Torshov Sport i Oslo tilbyr pakker ned til 1000,-

som visstnok skulle være bra nok.

 

Men når det selges nybegynner-pakker til 2k i Norge, legger jeg gjerne på en 600 kr for et Pro sett jeg kan ha med meg videre i minst 10 år fra USA :yes:

Lenke til kommentar

For all del meld deg på et kastekurs eller få noen som kan det til å hjelpe deg. Sjangsen er stor for at du gir opp hvis du ikke får en viss teknikk over kastene.

Tro meg jeg har stått å bannet for meg selv.. Helt til jeg meldte meg på kastekurs :)

 

Legger ved en link som du kan se på når du skal montere utstyret ditt. Disse metodene funker utmerket!

Staffan monterer (Trykk på "Staffan monterer del 1" helt ned til venstre)

 

Lykke til uansett! Fluefiske er en svært givende hobby :thumbup:

Lenke til kommentar
For all del meld deg på et kastekurs eller få noen som kan det til å hjelpe deg. Sjangsen er stor for at du gir opp hvis du ikke får en viss teknikk over kastene.

Tro meg jeg har stått å bannet for meg selv.. Helt til jeg meldte meg på kastekurs :)

 

Legger ved en link som du kan se på når du skal montere utstyret ditt. Disse metodene funker utmerket!

Staffan monterer (Trykk på "Staffan monterer del 1" helt ned til venstre)

 

Lykke til uansett! Fluefiske er en svært givende hobby :thumbup:

 

Tusen takk! Men det er en film på youtube som er kjempebra å ta lærdom av! Jeg har prøvd fluestang en gang, og etter jeg så filmen skjønte jeg at alt jeg ikke skulle gjøre, ble gjort gitt! Hehe! Er egentlig en enkel bevegelse jeg skal øve meg på først, så skal jeg øve meg på timing :D Men om dette skulle gå skeis, finnes det sikkert en instruktør der ute som kan hjelpe meg!

 

SKal til gaula idag! Utrent! Skal nok få meg en laks for det.. :!:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
For all del meld deg på et kastekurs eller få noen som kan det til å hjelpe deg. Sjangsen er stor for at du gir opp hvis du ikke får en viss teknikk over kastene.

Tro meg jeg har stått å bannet for meg selv.. Helt til jeg meldte meg på kastekurs :)

 

Legger ved en link som du kan se på når du skal montere utstyret ditt. Disse metodene funker utmerket!

Staffan monterer (Trykk på "Staffan monterer del 1" helt ned til venstre)

 

Lykke til uansett! Fluefiske er en svært givende hobby :thumbup:

 

Tok meg 30 min å få inn riktig teknikk! Jeg har talent ^^ Dobbelt trekket eier

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...