Gå til innhold

hjelp til kjøp av tv. ca 40" maks 9000 ps3 og tv titting


Anbefalte innlegg

hei jeg skal nå flytte hjemmefra og hva passer seg vel bedre enn en skikkelig tv i den nye leiligheten. jeg mener jeg er en datakyndig kar, men jeg mangler erfaring. noe jeg håper dere her på forumet kan hjelpe meg med

 

Første problemstillingen min er full hd vs hd-ready. har en hd-ready projektor hjemme på 3M lerret som jeg syntes jgir knalle bilder fra 3 meter. det er nå slik at jeg i stua av leilugheten sitter 3-4m fra skjermen. og det er ikke plass til mye større enn 50". føler heller ikke jeg har behov for noe større enn 40.

 

andre problemstilling er seff pris. sikla litt på en sony bravida full hd link selv om dette er i absolutt toppskiktet av hva jeg kan gå ut med i pris..

 

 

Størrelse:

som sagt hadde rundt 40" vært perfekt

 

Prisklasse:

hvis jeg går for hd ready kan jeg jo få ekstremt mye billigere tver enn om jeg går for full hd. så hvis mange mener det er nyttig for emg å kjøpe enn full hd går jeg for det

 

Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha?

selv har jeg ikke erfaring med plasma men fornøyd med lcd pc-skjermen min. hørt rykter om at plasma ikke egner seg så godt for spillings, samt at det fort blir dyrere

 

Hva slags kildesignal har du?

kildesignal er HDMI kabler fra hd-dekoder og hdmi fra ps3.

 

Hva annet enn tv skal du bruke den til?

Blir en del ps3 med blue ray og dvd filmer. mye spilling selvsagt

 

Skal du koble til pc?

Kobles indirekte til pc. skal altså streame filmer gjennom pc. så nei. skal ikke kobles til pc. enda en grunn til at jeg ikke er sikker på om jeg trrenger 1080p

 

 

9000 er en absolutt makspris. vil selvfølgelig gå så billig som mulig og forstatt få en grei tv. skal ikke ha hypershit siden jeg som sagt er en fattig stundent.

 

Takk for all hjelp på forhånd

 

Mvh potetgullmannen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært den lykkelige bruker av Mirai 42" 642E500 i ca et år nå. Full HD, bra bilde og en meget god pris.

 

Nå har det riktig nok kommet ut en ny modell som koster noen hundrelapper mer, så kan nok lønne seg å kjøpe den. Mirai 42" 742E600 - er ikke de store forskjellene. De har mest sansynelig fiksa en del på firm- og software i TVen, siden den var litt mangelfull på den tideligere modellen (svensk-norske menyer osv). Ikke det at det har brydd meg noe videre :) Den nye modellen har også digital tuner, men vet ikke 100% om den passer med norges nett.

 

Begge disse skjermene ligger rundt 8000 kr, noe som ikke er så ille for en fullHD 42", med overraskende bra bilde og markedets beste garanti. 3 års "hente-på-døra" er ikke så vanlig, spesielt når man bestiller fra nett. De kom å henta vår en gang uten å kreve noe penger hverken for frakt eller arbeid.

 

Et atlernativ som ligger nærmere maksgrensen din er Sony 40" 40D3500AEP. Sony er kjent for å lage gode skjermer, og du vil få bedre utbytte av PS3en din. Er nok penere menyer og bedre fjernkontroll på den enn Miraien.

Endret av messo
Lenke til kommentar

Det ser fort ut til å bli samsungen da! hvis så mange har gode erfaringer med den!

 

Ser forresten på komplett at det finnes en annen billigere samsung skjerm som er 1500 billigere, men kun 1:10000 i stedet for 1:15000 noen som tror jeg vil se noen nevneverdig forskjell? 1500 er fort 3 ps3 spill ^^

 

link

Endret av Potetgullmann1
Lenke til kommentar
det kan fort komme av signalet? jeg kobler til en hd dekoder med hdmi kabel, ser ikke hvordan tv skal kunne avgjøre helt klart ett dårligere eller bedre bilde sånn sett. funker den bra til ps3, burde den funke bra til tv og.

 

etter min mening hvertfall :p

 

 

Jeg koblet den opp med HDMI- til get hd dekoder. Til PS3 så kjører man 1080p vet u, full-hd. Du får ikke inn tv-signaler med det (bortsett fra noen få hd-kanaler, som sender i HD)

Når man ser på tv-signaler er det veldig dårlig sortnivå osv. Nå høres dette sikkert kresent ut, men jeg foretrekker helt skarpe bilder!

Endret av sir-alex
Lenke til kommentar
Jeg koblet den opp med HDMI- til get hd dekoder. Til PS3 så kjører man 1080p vet u, full-hd. Du får ikke inn tv-signaler med det (bortsett fra noen få hd-kanaler, som sender i HD)

Når man ser på tv-signaler er det veldig dårlig sortnivå osv. Nå høres dette sikkert kresent ut, men jeg foretrekker helt skarpe bilder!

Det er nok signalene som er problemet her. Om du ikke er fornøyd med svartnivået fra TV boksen er det bare til å leke med innstillingene til du er fornøyd. Forutsett at du har en TV som kan prestere bedre svartfarge ved andre kilder da. Innstillingene skal lagres for hver kilde, så du får stilt inn bra bilde både til dekoder og PS3.

Endret av messo
Lenke til kommentar
Jeg koblet den opp med HDMI- til get hd dekoder. Til PS3 så kjører man 1080p vet u, full-hd. Du får ikke inn tv-signaler med det (bortsett fra noen få hd-kanaler, som sender i HD)

Når man ser på tv-signaler er det veldig dårlig sortnivå osv. Nå høres dette sikkert kresent ut, men jeg foretrekker helt skarpe bilder!

Det er nok signalene som er problemet her. Om du ikke er fornøyd med svartnivået fra TV boksen er det bare til å leke med innstillingene til du er fornøyd. Forutsett at du har en TV som kan prestere bedre svartfarge ved andre kilder da. Innstillingene skal lagres for hver kilde, så du får stilt inn bra bilde både til dekoder og PS3.

Var det jeg ikke hadde. Jeg hadde en samsung m87, og var ikke fornøyd med den. Da er det bedre å gi et par tusen til for å komme opp på den nye 5 eller 6 serien deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...