Anders1990 Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 (endret) Hei igjen Har lite peil på pc btw; Igår bygde jeg PC-en og installerte Vista. Skjermkortet mitt satt i, men fungerte ikke(why?), men det på hovedkortet funket. Idag satt jeg meg ned med PC-en igjen, men skjermen fant ikke noe tilkobling. Jeg fjernet skjermkortet mitt, og vips fant skjermen en tilkobling. (why?) Jeg logget inn på kontoen min (jeg lagde igår), men så fikk jeg beskjed om å aktivere windows vista (whaaaat?!).. Trodde dette måtte gjøres om 30 dager?.. Anyways, aktivering krever internett tilkobling?! Jeg har ikke tilgang til noe internett? Har ikke fått installert eller gjort noe som helst! Mest frustrerende jeg har vært med på på lenge! Beklager mine manglene data kunnskaper HJELP?! Endret 2. juni 2008 av Anders1990
Dragonlove Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 Hei igjen Har lite peil på pc btw; Igår bygde jeg PC-en og installerte Vista. Skjermkortet mitt satt i, men fungerte ikke(why?), men det på hovedkortet funket. Idag satt jeg meg ned med PC-en igjen, men skjermen fant ikke noe tilkobling. Jeg fjernet skjermkortet mitt, og vips fant skjermen en tilkobling. (why?) Jeg logget inn på kontoen min (jeg lagde igår), men så fikk jeg beskjed om å aktivere windows vista (whaaaat?!).. Trodde dette måtte gjøres om 30 dager?.. Anyways, aktivering krever internett tilkobling?! Jeg har ikke tilgang til noe internett? Har ikke fått installert eller gjort noe som helst! Mest frustrerende jeg har vært med på på lenge! Beklager mine manglene data kunnskaper HJELP?! Man trenger ikke aktivere før 30 dager er gått, man får bare en påminnelse om at man må aktivere innen 30 dager, man kan også aktivere ved å ringe til Microsoft. Det med skjermkortet, du må nok inn i bios å deaktivere/aktivere ett eller annet.
9hdoksaet4 Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 For å få skjermkortet ditt til å virke i pc-en må du deaktivere det innebygde, det gjør du i BIOS. Aktivering av Vista er som allerede sagt bare en påminnelse, men det er jo ingen vits i å vente med det uansett, så snart du har fått nettforbindelse.
Anders1990 Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Skrevet 2. juni 2008 (endret) Skjermkortet er fikset, var bare noe lednings greier.. Men med Vista er det akkuratt det som er problemet, det er ikke en påminnelse :S Jeg får denne beskjeden: "Aktiver Windows nå Aktiveringsperioden er utløpt, og windows fungerer ikke lenger. Hvis du vil bruke Windows, må du aktivere dette eksemplaret av Windows." Så får jeg altarnativene "Aktiver Windows elektronisk nå" og "Skriv inn produktnøkkel på nytt" Begge alternativene krever internett for å aktivere, noe som virker sprøtt siden jeg ikke har det som trengs for en internett tilkobling!.. Og jeg installerte Vista igår kveld, og skal egentlig fortsatt ha 29 dager på å aktivere..! -------------------------------------------------------------------- edit: yess, fikset det, måtte aktivere via en utrolig slitsom automatisk telefon samtale men resultat var flott, takk for hjelpen alle sammen!! Endret 2. juni 2008 av Anders1990
Dragonlove Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 Skjermkortet er fikset, var bare noe lednings greier.. Men med Vista er det akkuratt det som er problemet, det er ikke en påminnelse :S Jeg får denne beskjeden: "Aktiver Windows nå Aktiveringsperioden er utløpt, og windows fungerer ikke lenger. Hvis du vil bruke Windows, må du aktivere dette eksemplaret av Windows." Så får jeg altarnativene "Aktiver Windows elektronisk nå" og "Skriv inn produktnøkkel på nytt" Begge alternativene krever internett for å aktivere, noe som virker sprøtt siden jeg ikke har det som trengs for en internett tilkobling!.. Og jeg installerte Vista igår kveld, og skal egentlig fortsatt ha 29 dager på å aktivere..! -------------------------------------------------------------------- edit: yess, fikset det, måtte aktivere via en utrolig slitsom automatisk telefon samtale men resultat var flott, takk for hjelpen alle sammen!! Hmm, merkelig, men det var nå bra du fikk det til da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå