Gå til innhold

DDR2 eller DDR3 til ny pc?


shivaskunk

Anbefalte innlegg

Er i planleggingsfasen av pc-innkjøp etter at gamle trofast tok kvelden for tredje (og nå siste) gang. Jeg lurer da på om DDR3 er veien å gå eller om DDR2 fortsatt er løsningen. Siden jeg da er nødt å bestemme meg før jeg går til innkjøp vil jeg gjerne vite hva som svarer seg. Jeg ser at prisen på DDR2 har sunket kraftig siden sist jeg var på markedet (trolig p.g.a ddr3 går jeg utifra), og 4 gig til litt over tusenlappen er saktens fristende.

 

Veier DDR3 opp for prisen? kan man klare seg med mindre mengde minne hvis man bruker DDR3 over 2? Blir man uansett nødt til å bruke DDR3 i den nærmeste fremtid?

 

Hvis DDR3 er veien å gå, hvilke brikker er da å annbefale.

 

all annen info og tips er velkoment. takker for svar på forhånd.

Endret av shivaskunk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DDR2 er nå så billig at det er fjasete å gå for noe annet.

 

Man har like stor kapasitet med 2GB DDR2 som med 2GB DDR3, eneste forskjellen er maks hastighet på bussen mellom CPU og RAM. Per dags dato så skal du enten drite penger eller drive med litt hårete klokking før DDR3 er noe vits.

 

De nyeste cpuene til Intel er fremdeles langt unna noe behov for raskere minne, 1333MHz FSB tilsvarer DDR2-667 eller PC2-5300, det sier litt.

Lenke til kommentar

er forsåvidt den tanken jeg var inne på. Ser både hovedkort og minne ligger på kanten høyt i pris i forhold til DDr2 versjonene.

 

Noe super-klokking blir det neppe, så den eneste som måtte gå DDR3 i favør er et stort hopp i ytelse (noe det tydligvis ikke er) og om det viser seg at jeg om 1,5 år må bytte hovedkort og hele sullamitten fordi DDR3 er det eneste som duger, men det er kanskje ikke aktuelt det heller?

Lenke til kommentar

Gå for DDR2.

 

Jeg har nettopp bygd pc selv, og med priser som starter på 600 kr for helt grei 4gb DDR2 ram, er det vanvidd å bruke 1800kr+ på DDR3.

 

Jeg planlegger heller å oppgradere maskinen om 1 år +- når Nehalem er mer behagelig priset, samtidig som DDR3 koster under 1000 kr for ennå bedre specca 4gb brikker ;P. Og SSD selvfølgelig:P

Lenke til kommentar
Gå for DDR2.

 

Jeg har nettopp bygd pc selv, og med priser som starter på 600 kr for helt grei 4gb DDR2 ram, er det vanvidd å bruke 1800kr+ på DDR3.

 

Jeg planlegger heller å oppgradere maskinen om 1 år +- når Nehalem er mer behagelig priset, samtidig som DDR3 koster under 1000 kr for ennå bedre specca 4gb brikker ;P. Og SSD selvfølgelig:P

 

Da fikk jeg svar som bestillt! takker og bukker. SSD er uten tvil først på oppgraderingslisen når de slutter å koste tåpelig mye.:)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...