Gå til innhold

Acer aspire 5930G.


Anbefalte innlegg

Jeg har også litt problemer med lyden. Jeg får masse lyd, men det er en liten skurring i bakgrunnen som er plagsom, og jeg tror den kommer fra basshøyttaleren. Høres ut som det er resonans fra kabinettet eller noe. Lyden blir borte hvis jeg skrur av basshøyttaleren. Jeg har hatt denne ulyden helt siden jeg kjøpte pc'en i slutten av juni. Noen som har noe forslag til hvordan bli kvitt den (annet enn å skru av basshøyttaleren)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har også litt problemer med lyden. Jeg får masse lyd, men det er en liten skurring i bakgrunnen som er plagsom, og jeg tror den kommer fra basshøyttaleren. Høres ut som det er resonans fra kabinettet eller noe. Lyden blir borte hvis jeg skrur av basshøyttaleren. Jeg har hatt denne ulyden helt siden jeg kjøpte pc'en i slutten av juni. Noen som har noe forslag til hvordan bli kvitt den (annet enn å skru av basshøyttaleren)?

 

Jeg slet med dette selv. Fæl skurring ved visse frekvenser. Noe som gjorde det litt bedre var å stille på equalizern.. Bruk den blåe knappen oppe til høyre på tastaturet, så går du inn i acer menyen som spretter ned og setter på en annen preset under lyd kategorien.

 

Det at lyden vrenger mindre ved å gå fra et flatt lydspekter til f.eks "rock" er merksnodig!

Lenke til kommentar

Hei

 

Har også kjøpt en og er for så vidt fornøyd. Men den nekter å brenne backup dvd ved hjelp av Acer erecovery managment.

Ser ut til at den brenner helt ok, men etter en laaaaaang tid koer det opp feilkode 204,ikke mulig å brenne dvd eller noe slikt. Det viser på dvd'en at det er blitt lagt inn data, men det er ikke mulig i ettertid å se hva som ligger der.

Trodde det var noe galt med mine Traxdata dvd-r, men gikk greit å brenne en film-fil som lå på maskinen (en bjørn som står i en elv).

Må være noe galt med programmet?

 

Noe andre som har hatt lignende problemer?

 

mvh

Lenke til kommentar
Nettopp vært å hentet min, men finner ingen Vista CD? :/

 

Får man ikke det med? Bestilte fra elprice...

 

 

Det ligger en "recovery partisjon" på hd'en. Denne kan du bruke til å gjennopprette maskinen til opprinnelig oppsett slik den var da du fikk den. Husk bare at det sletter ALL data du har lagt inn etter at du fikk maskinen. Du får tilgang til å gjennopprette maskinen ved å trykke "alt" + "f10" når du starter opp maskinen.

......og nei, du får ikke med noen ting på cd ved kjøp. Alt ligger på denne skjulte recovery partisjonen.

 

mvh

Lenke til kommentar
Noen som har positive erfaringer med nedgradering til XP på denne maskinen?

 

For noen dager siden kunne jeg spille Mass Effect smertefritt, men av en eller annen grunn går det mye tyngre nå.

 

Ellers veldig fornøyd. Begynner nesten å like vista.

 

Mener å huske at det ligger noe om xp på denne tråden?

Lenke til kommentar
Hei

 

Har også kjøpt en og er for så vidt fornøyd. Men den nekter å brenne backup dvd ved hjelp av Acer erecovery managment.

Ser ut til at den brenner helt ok, men etter en laaaaaang tid koer det opp feilkode 204,ikke mulig å brenne dvd eller noe slikt. Det viser på dvd'en at det er blitt lagt inn data, men det er ikke mulig i ettertid å se hva som ligger der.

Trodde det var noe galt med mine Traxdata dvd-r, men gikk greit å brenne en film-fil som lå på maskinen (en bjørn som står i en elv).

Må være noe galt med programmet?

 

Noe andre som har hatt lignende problemer?

 

mvh

 

Har nettopp fått tak i Acer 5930G, men har omtrent samme problem som deg. Prøver å brenne en recovery-cd via Acer Recovery Management. Tok først veeeeldig lang tid, stoppet på 8 % før den endelig ga beskjed om at vi kunne bytte cd/dvd-plate. Problemet er bare at selve dvd-skuffen ikke lar seg åpne igjen!

 

Noen som har vært borti dette problemet??? Please! (ikke noe problem å sette inn cd nr 1, men det var da vi skulle bytte cd for å fortsette recovery-brenningen at skuffen rett og slett ikke lar seg åpne???!!

 

Håper noen kan hjelpe til med dette, eller er det andre som har hatt problemer med selve dvd-skuffen?

 

PS:strømmen er påslått. Har funnet ut at man kan manuelt utløse skuffen hvis man av en eller annen grunn ønsker å åpne dvd-skuffen uten å slå på strømmen, ved å stikke en spiss gjenstand inn i et lite hull på DVD-skuffen. Men pc'en er da vitterlig påslått, og da skal da vel skuffen automatisk utløses når man trykker på utløserknappen?? Ikke hjelper det å stikke noe inn i det lille hullet på skuffen heller.....

Endret av elektrofilz
Lenke til kommentar
Hei

 

Har også kjøpt en og er for så vidt fornøyd. Men den nekter å brenne backup dvd ved hjelp av Acer erecovery managment.

Ser ut til at den brenner helt ok, men etter en laaaaaang tid koer det opp feilkode 204,ikke mulig å brenne dvd eller noe slikt. Det viser på dvd'en at det er blitt lagt inn data, men det er ikke mulig i ettertid å se hva som ligger der.

Trodde det var noe galt med mine Traxdata dvd-r, men gikk greit å brenne en film-fil som lå på maskinen (en bjørn som står i en elv).

Må være noe galt med programmet?

 

Noe andre som har hatt lignende problemer?

 

mvh

 

Har nettopp fått tak i Acer 5930G, men har omtrent samme problem som deg. Prøver å brenne en recovery-cd via Acer Recovery Management. Tok først veeeeldig lang tid, stoppet på 8 % før den endelig ga beskjed om at vi kunne bytte cd/dvd-plate. Problemet er bare at selve dvd-skuffen ikke lar seg åpne igjen!

 

Noen som har vært borti dette problemet??? Please! (ikke noe problem å sette inn cd nr 1, men det var da vi skulle bytte cd for å fortsette recovery-brenningen at skuffen rett og slett ikke lar seg åpne???!!

 

Håper noen kan hjelpe til med dette, eller er det andre som har hatt problemer med selve dvd-skuffen?

 

PS:strømmen er påslått. Har funnet ut at man kan manuelt utløse skuffen hvis man av en eller annen grunn ønsker å åpne dvd-skuffen uten å slå på strømmen, ved å stikke en spiss gjenstand inn i et lite hull på DVD-skuffen. Men pc'en er da vitterlig påslått, og da skal da vel skuffen automatisk utløses når man trykker på utløserknappen?? Ikke hjelper det å stikke noe inn i det lille hullet på skuffen heller.....

 

 

Det går å åpne skuffen ved hjelp av feks en binders som du retter ut og stikker inn i det lille hullet ved siden av knappen. Ved et lett trykk skal! skuffen åpne.

Det hender at cd/dvd-brennere låser seg.

Men jeg har ikke funnet løsning på problemet med å brenne backup dvd. Men er vel kanskje ikke så viktig så lenge en har tilgang til recovery partisjonen ved oppstart (alt+f10).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...