Gå til innhold

Spørsmål om Altibox


Anbefalte innlegg

Har fått installert kabeltv med Altibox. Har kun kabelTV-abonnement fra levrandøren.

 

Men med fjernkontrollen til Altibox'n har jeg også tilgang til Internett. Er det slik det skal være eller er det en forglemmelse fra leverandøren som gjør det mulig?

 

Prøvde å koble en PC til samme kabelen (den som går fra Altibox'n til routeren) men kom ikke på nett med den.

 

Er det noen som vet noe om hvordan dette fungerer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har fått installert kabeltv med Altibox. Har kun kabelTV-abonnement fra levrandøren.

 

Men med fjernkontrollen til Altibox'n har jeg også tilgang til Internett. Er det slik det skal være eller er det en forglemmelse fra leverandøren som gjør det mulig?

 

Prøvde å koble en PC til samme kabelen (den som går fra Altibox'n til routeren) men kom ikke på nett med den.

 

Er det noen som vet noe om hvordan dette fungerer?

 

Hei!

Siden du har alitbox, så regner jeg med at du bruker fiberbånd.

Om du kun ønsket å bestille tv, og ikke internett og telefoni, så vil du nok kun ha tv-tjenesten.

Men det kan hende at du vil få internett på tv'en, om du trykker på internettknappen.

Uansett så er det en veldig dårlig nettleser. Og enkelt er det heller ikke.

Lenke til kommentar
Bruker fiber ja. Men i og med at jeg får internett på TV'n med fjernkontrollen (noe som er veldig tungvint) så lurer jeg på om det går an å koble til PC-en slik at jeg får internett på den også.

 

Jeg tviler på det, så lenge du ikke betaler for tjenesten.

Men det koster sikkert ikke all verden for en 10/10-linje heller.

Lenke til kommentar

På min Altibox-sentral har jeg én utgang for tilkobling av PC, og én for tilkobling av TV.

 

Dersom du kun har bestilt TV og ikke internett fra Altibox-leverandøren er nok sentralen din sperret for internett-bruk.

At du kan surfe på TV-boksen får du bare ta som en bonus ;)

Lenke til kommentar
Har fått installert kabeltv med Altibox. Har kun kabelTV-abonnement fra levrandøren.

 

Men med fjernkontrollen til Altibox'n har jeg også tilgang til Internett. Er det slik det skal være eller er det en forglemmelse fra leverandøren som gjør det mulig?

 

Prøvde å koble en PC til samme kabelen (den som går fra Altibox'n til routeren) men kom ikke på nett med den.

 

Er det noen som vet noe om hvordan dette fungerer?

 

 

Tolker det dithen at du stapper kabelen som egentlig gikk til dekoderen i PC-en din for å gå på nett - det funker ikke.

 

Internett via TV er den innebygde veldig begrensede webbrowseren i dekoderen. Mer eller mindre bare brukende til å sjekke mail på.

 

 

mvh

Moella

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har fått installert kabeltv med Altibox. Har kun kabelTV-abonnement fra levrandøren.

 

Men med fjernkontrollen til Altibox'n har jeg også tilgang til Internett. Er det slik det skal være eller er det en forglemmelse fra leverandøren som gjør det mulig?

 

Prøvde å koble en PC til samme kabelen (den som går fra Altibox'n til routeren) men kom ikke på nett med den.

 

Er det noen som vet noe om hvordan dette fungerer?

 

 

Internett på Tv'en er en TV-tjeneste, som følger TV-abonementet.

 

Internett via internett utgangen, må man betale et internett-abonement for ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...