Gå til innhold

Ikke mulig med oversiktlig mappestruktur med Nikon Transfer?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har akkurat tatt i bruk Nikon Transfer ifm. med mitt nyinnkjøpte Nikon D300, men liker ikke programmet som fulgte med for å overføre bilder til datamaskinen.

 

Jeg er fra før vant til at jeg med Canons programmer kan få overføringsprogrammet til å legge bildene i en mappestruktur som ser slik ut; År - Måned - Dag.

 

Altså først en årsmappe, f.eks. 2007, deretter en månedsmappe under dette igjen, f.eks. 12 for desember, og deretter nok en undermappe med bildedag, f.eks. 2007_12_30.

 

Jeg vil tro en del andre også bruker denne oversiktlige mappestrukturen, men er ikke dette mulig med Nikon Transfer? :no:

Endret av martinz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du har startet Transfer, velger du Primary Destination. Der kan du trykke på Edit knappen både for subfolder og for å endre navn på hvert enkelt bilde. I de nye vinduene som kommer kan du velge forskjellige alternativer for navngivning. Hvis ikke det er nok, tar det ikke lang tid å legge inn ny mappe manuelt under Primary destination folder.

 

 

Forøvrig har Nikon nettopp kommet med ny oppdatering av både Transfer og View NX (kan lastes ned gratis på deres nettsider).

Lenke til kommentar
Når du har startet Transfer, velger du Primary Destination. Der kan du trykke på Edit knappen både for subfolder og for å endre navn på hvert enkelt bilde. I de nye vinduene som kommer kan du velge forskjellige alternativer for navngivning. Hvis ikke det er nok, tar det ikke lang tid å legge inn ny mappe manuelt under Primary destination folder.

 

Men dette blir likevel tungvint ift. Canons gode løsning på området. Si det er lenge siden man har overført bilder, noe som ofte skjer med dagens store minnekort, så blir det fort mange forskjellige mapper som skal opprettes. Så synes egentlig det er merkelig at ikke Nikon har lagt ned litt mer arbeid i programmet sitt med mulighet for litt mer skreddersøm.

 

Er det noen som vet om det finnes tredjepartsprogrammer som kan ta over jobben til Nikon Transfer og ordne dette med logiske mappestrukturer basert på bildetidspunkt litt bedre?

 

Forøvrig har Nikon nettopp kommet med ny oppdatering av både Transfer og View NX (kan lastes ned gratis på deres nettsider).

 

Kikket litt på change-loggen til de oppdaterte programmene, men så ikke ut til å være noe nytt området jeg etterspør, men kommer vel til å oppdatere de likevel. Takk for tipset :)

Endret av martinz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...