Gå til innhold

TES: UESP på norsk?


Anbefalte innlegg

Har snakket en del med en admin på UESP, Unofficial Elder Scrolls Pages, som er en stor wiki over The Elder Scrolls. Jeg ville vite om det ville gå an å oversette den til norsk. Det var stort sett et positivt svar jeg fikk, med mindre problemer når det kom til juridiske spørsmål osv.

 

Det første jeg trenger før jeg går videre med dette er å vite hvor mange som ville vært med på et slikt prosjekt. Oversette artikler fra UESPwiki fra engelsk til norsk. Jeg må nesten ha rundt 10 stk. som kan enten oversette engelske eller skrive helt nye artikler til den norske versjonen.

 

Noen som vil være med?

 

mvh

KristofferAg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde egentlig ikke hatt noen problemer med det, men jeg har rett og slett ikke tid til å begynne på et slikt prosjekt. Og for min egen del virker det også litt meningsløst, for jeg er like stødig i engelsk som jeg er i norsk, og trives godt med UESP på engelsk... :)

 

Hva har dere i så fall tenkt å gjøre med spilltermer som "Skills", "Attributes", "Magicka" og så videre? "Ferdigheter", "Attributter" og, vel, "magisk kraft"? Eller beholder dere de engelske termene?

 

For øvrig: Bra initiativ!

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Har drevet med en del oversetning på andre sider også, og der beholdt vi noen av ordene, for eksempel magicka. Det er ord som folk har blandet inn i "dagligtalen", ihvertfall blandt de jeg kjenner som spiller spillet.

 

Det er kanskje ikke den beste timingen, like før sommerferien, men jeg sier nå bare, hvorfor ikke, det er jo noe man gjør på fritiden, ikke som jobb ^^,

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...