Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke internett gjennom ClarkConnect


Anbefalte innlegg

Holder på med å sette opp et nettverk til et dataparty nå. Oppsettet er slik at internetten først går inn i en router fra telenor. Denne routeren fungerer også som et modem. Derifra går det en kabel til en maskin som fungerer som en DHCP server. På denne maskinen er det installert ClarkConnect. Videre derifra går det en kabel fra maskinen til en annen maskin som jeg holder på å teste litt på.

 

Det som er rart er at når DHCP er deaktivert på telenor routeren og aktivert på DHCP serveren. Så får jeg ikke noe internett. Men når DHCP er aktivert på begge to får jeg internett på pcen.

 

Går det an å la DHCP være aktivert på begge to? Eller går det ikke an?

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett Telenor routeren i bridge modus, og bruk ClarkConnect boksen til pålogging. Da bruker du bare modem delen i Telenor routeren.

 

Du får internett når DHCP er aktivert fordi CC boksen får da en lokal IP av Telenor routeren. Men da har du to routere med NAT og brannmur etter hverandre, og det blir bare tull.

Du vil ha en ekstern IP til CC boksen, ikke lokal.

 

MVH

 

Tommy

Endret av TommyL
Lenke til kommentar

Ok. Hvordan finner jeg fram til denne bridge modusen på Telenor boksen da?

 

Er ikke det mest avanserte brukergrensesnittet den har. Det er en SpeedTocuh, husker ikke nummeret, men det er vell omtrent det samme på alle.

 

EDIT: Regner med det er bare å følge denne guiden for å sette den i Bridge modus? Og jeg må vell også ikke krysse av for DHCP som vist i den guiden?

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar

Du kan bruke denne guiden, men ikke kryss av for DHCP. Du vil ikke at modemet skal gi IP til ClarkConnect boksen, den skal få IP utenfra.

Etterpå legger du ditt Telenor passord og brukernavn inn i CC boksen (bruker da PPPoE oppsett i CC).

 

MVH

 

Tommy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...