Gå til innhold

Stryk på eksamen


Anbefalte innlegg

Jeg har noen spørsmål. Jeg hadde matte eksamen i dag på vgs, og jeg frykter stryk. Så det jeg lurte på var da.

 

1. Hva skjer om jeg får stryk? Får jeg ikke gens og da kommer jeg vel heller ikke inn på noen skoler, uansett hvor bra karakterer jeg har fra før?

2. Kan jeg ikke ta opp den eksamen før til høsten, noe som i såfall gjør at jeg ikke kommer inn på høgskole?

3. Skal det mye til å stryke på en eksamen åvgs i forhold til prøver/tentamener?

Endret av akamond
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har noen spørsmål. Jeg hadde matte eksamen i dag på vgs, og jeg frykter stryk. Så det jeg lurte på var da.

 

1. Hva skjer om jeg får stryk? Får jeg ikke gens og da kommer jeg vel heller ikke inn på noen skoler, uansett hvor bra karakterer jeg har fra før?

2. Kan jeg ikke ta opp den eksamen før til høsten, noe som i såfall gjør at jeg ikke kommer inn på høgskole?

3. Skal det mye til å stryke på en eksamen åvgs i forhold til prøver/tentamener?

 

Ja

 

Ja

 

Egentlig ikke, men det er da ikke så vanskelig å stå heller

Lenke til kommentar

Jeg føler meg ikke kompetent nok til å besvare de to første spørsmålene dine, dessverre. Når det gjelder det siste, altså 2. (3.?) , så tror jeg ikke du blir vurdert så veldig annerledes på en skriftlig realfagseksamen enn du ville blitt vurdert av faglærer, for eksempel på påskeheldagsen. Mulig faglærer er litt snill med poengene og gir poeng i hytt og pine selv om svaret er feil, men prinsipielt så er det poengsummen du ender opp med i forhold til maks. antall poeng på prøven, som avgjør hvilken karakter du får. Har hørt at sensor KAN være streng når det gjelder føring og stygg håndskrift og slike ting, men jeg tror ikke slike ting skal trekke deg ned/opp. Det viktigste er at du har vist sensor at du har kunnskapene.

Endret av Mademoiselle
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
det skal faktisk ikke så mye til å stryke, jeg har selv strøket på nynorsk eksamen i dag selvom jeg har lagt på 4 og 3 hele året..

jeg er kjempe frustrert.. og kan jeg da ikke komme på høyskole til høsten?

 

Hmm..hvordan følte du det gikk, da? Kan du ha bommet totalt på oppgaven? Eller hatt enormt med nynorskfeil? Uansett så bør du tenke på muligheten for å klage! Husk at du ikke har noe å tape på å klage på eksamen, da du ikke kan gå ned om du klager.

Endret av Mademoiselle
Lenke til kommentar

jeg følte det gikk helt fint så det var egentlig et sjøkk at jeg strøk.

jeg skal klage var på skolen for å gjøre det på fredag men ingen var der selvom alle dørene var åpne.

har prøvd å ringe faglærer men hun kan ikke nåes..

 

er helt borte jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre...

er det mulig å komme inn på høyskole nå til høsten?

eller er løpet kjørt?

noen som vet?

Lenke til kommentar
jeg følte det gikk helt fint så det var egentlig et sjøkk at jeg strøk.

jeg skal klage var på skolen for å gjøre det på fredag men ingen var der selvom alle dørene var åpne.

har prøvd å ringe faglærer men hun kan ikke nåes..

 

er helt borte jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre...

er det mulig å komme inn på høyskole nå til høsten?

eller er løpet kjørt?

noen som vet?

 

søk og finn ut. Om du ikke har søkt fra før da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...