Gå til innhold

har kjøpt wow account, men hvor er accounten ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
blizzard gjør ikke noe paypal trur jeg heller ikke gjør noe ikke ebay heller fordi det er ULOVLIG

"Blizzard kommer ikke til å hjepe deg, Paypal trur jeg heller ikke komme til å hjelpe deg, og e-bay vil heller ikke hjelpe deg med å få penger eller konto fordi det er ulovlig å kjøpe/selge wow-accounts"

Skrevet

Paypal hjelper deg jo. Åpner du en dispute på Paypal og forklarer ned til minste detalj og håper at de dømmer i ditt favør så får du pengene tilbake.

Skrevet

til alle folk som faktisk tror det er ulovelig !

Det Er IKKE ulovelig, men blizzard prøver så godt de kan og forhindre det. det er helt opp til ebay, paypal or what ever du bruker og besteme om de vil holde med blizzard. såklart for dem er det bare mer penger, så svaret er jo enkelt :thumbup:

Skrevet

Det stemmer nok det, norsk eller internasjonal lov ikke kan forhindre deg i det. Men Blizzard kan fortsatt sette regler innenfor communitien, og det er opptil ebay, paypal, etc å avgjøre om de vil støtte handelen eller sette stopper for den.

Jeg for min del bryr meg ræva om hva som er god politikk eller hvem som støtter opp under Blizzard og blabla.

Jeg er imot handelen for helt andre grunner: Mine egne.

Skrevet
Source?

Det står i blizzards EULA, som er vilkår for bruk. At du bryter en EULA for bruk av et spill betyr ikke at folk er imun mot reaksjoner dersom dem prøver å svindle deg.

Dersom du har brukt paypal kan du stoppe overføringen dersom du tar kontakt emd dem og forklarer situasjonen grundig. Dm er veldig intresert i å holde sitt gode rykte som en sikker betalingsklient så dem hjelper deg sikkert :)

Og til alle dere andre som sier at account trading er noe piss, så kan jeg godt skjønne hvorfor folk gjør det. Har du levlet en melee og en caster fra 1-70 så har du stort sett sett alts om er å se i azeroth og outland. Og det å spille enda en char fra 1-70 er ikke morsomt i det hele tatt, derfor er det like greit å kjøpe en lvl 70 og hoppe over den kjedelige delen.

Den som kjøper må SELVSAGT sette seg godt inn i den klasssen han kjøper, eller blir man bare en jalla "e-bayer"

Skrevet
Husk at det er jo ikke ett ofisielt kjøp da... Om du blir lurt har du ikke krav på noe som helst ifølge loven : \

Jo det har du. Hvorfor er det ikke et offesielt kjøp da?

Skrevet
Husk at det er jo ikke ett ofisielt kjøp da... Om du blir lurt har du ikke krav på noe som helst ifølge loven : \

Fordi det strengt tatt ikke er noe som støtter opp kjøpet ditt, selv om det ikke akuratt bryter noen lover blir du advart av Blizzard. Du har ingen kjøpslov når du selv har godtatt rettningslinjene og reglene.

Skrevet (endret)

Fordi det strengt tatt ikke er noe som støtter opp kjøpet ditt, selv om det ikke akuratt bryter noen lover blir du advart av Blizzard. Du har ingen kjøpslov når du selv har godtatt rettningslinjene og reglene.

Du kan ikke "velge bort" kjøpsloven. Uansett hva noen skriver i en kontrakt så er kjøpsloven gjeldene. Og så legne du som kjøper en account får med CD, CD-keys osv så kan ikke blizzard hindre vidresalg av spillet.

Det som står i Eula er at du ikke har lov å selge kontoen siden du ikke eier den, men låner den hos blizzard. Det du kan vidreselge derimot er din rett til å forvalte kontoen.

(ellers ville ikke forhandlere heller ha lov å selge spillet dersom vi skal følge EULA)

Endret av Zepticon
Skrevet
Ok, så viss jeg kjøper en wow-konto, overfører pengene via bank til bank, rett inn, og han sier jeg skal få kontoen når han har fått pengene.

Viss han aldri gir meg den wow-kontoen, etter jeg har overført pengene, er det noe jeg kan gjøre for å få pengene tilbake ? eller har jeg blitt lurt trill rundt ? uten en forsikring ?

viss du ikke kjenner personen og han er privatperson så har du nok gått på en smell..

blizzard gjør ikke noe paypal trur jeg heller ikke gjør noe ikke ebay heller fordi det er ULOVLIG

Jeg skjønner ingenting av denne setningen.

mener du at det ikke er ulovlig?

eller le du forvirret av mangelen på teinsetting? (da har du problemer med alle mine inlegg også)

til alle folk som faktisk tror det er ulovelig !

Det Er IKKE ulovelig, men blizzard prøver så godt de kan og forhindre det. det er helt opp til ebay, paypal or what ever du bruker og besteme om de vil holde med blizzard. såklart for dem er det bare mer penger, så svaret er jo enkelt :thumbup:

Det stemmer nok det, norsk eller internasjonal lov ikke kan forhindre deg i det. Men Blizzard kan fortsatt sette regler innenfor communitien, og det er opptil ebay, paypal, etc å avgjøre om de vil støtte handelen eller sette stopper for den.

Jeg for min del bryr meg ræva om hva som er god politikk eller hvem som støtter opp under Blizzard og blabla.

Jeg er imot handelen for helt andre grunner: Mine egne.

Så vidt jeg vet, så er det ulovlig i Norge å bryte en skriftlig avtale som du godkjenner. Det regnes med alle de 'blad ned' + 'godta' knappene du trykker når man installerer programvare.

Så jo, det er ulovlig å bryte EULA avtalen om du først har trykket på den knappen.

Og ja, anmelder blizzard deg så kan du få ei saftig bot eller valgfritt fengsel om du ikke er rik.

Skrevet
Så vidt jeg vet, så er det ulovlig i Norge å bryte en skriftlig avtale som du godkjenner. Det regnes med alle de 'blad ned' + 'godta' knappene du trykker når man installerer programvare.

Så jo, det er ulovlig å bryte EULA avtalen om du først har trykket på den knappen.

Og ja, anmelder blizzard deg så kan du få ei saftig bot eller valgfritt fengsel om du ikke er rik.

:!:

For noe tull. Hvorfor dumme seg ut om noe du ikke har peiling på?

Les en bok. Jeg anbefaler denne

Skrevet (endret)

Det soms tår i EULA'en er at du ikke kan selge datafilene som ligger på blizzard sin server siden du ikke eier disse!

Eula sier ingenting om, eller har ikke lov til å nekte deg å selge DIN RETT til å administrere nevnte filer, så lenge du selger både spill og CD-keys sammen med account passord og navn.

Selv om du kjøper en CD så eier ikke du sangene, men du har kjøpt en rettighet til å høre på dem. Du kan ikke selge disse sangene vidre uten at CD og alt følger med.

Fra Blizzard sin EULA:

You may permanently transfer all of your rights and obligations under the License Agreement to another by physically transferring the original media (e.g., the CD-ROM or DVD you purchased), all original packaging, and all Manuals or other documentation distributed with the Game; provided, however, that you permanently delete all copies and installations of the Game in your possession or control, and that the recipient agrees to the terms of this License Agreement. The transferor (i.e., you), and not Blizzard, agrees to be solely responsible for any taxes, fees, charges, duties, withholdings, assessments, and the like, together with any interest, penalties, and additions imposed in connection with such transfer.

DVS at du kan selge spillet vidre (inkludert kontoen) så lenge alt av material du kjøpte sammen med den følger med. Kjøper må derfor få spillet slik du fikk det fra forhandler.

End of Discussion!

Endret av Zepticon
Skrevet
les hva jeg skriver da, om du bryter EULA avtalen du har godtatt bryter du loven, jeg nevner ingenting om account selging.

Gjør deg selv en tjeneste og ikke drit deg ut mer i denne tråden.

Dette har du ikke greie på punktum

Skrevet

Ang. salg: som nevnt fjørti ganger på dette formuet før - salg av din konto er ikke ulovlig, og du kan ikke få noen juridiske konsekvenser. På den annen side kan selvsagt kan blizzard stenge kontoen din.

Til OP: bruk en nøytral 3. part som tar imot både penger og konto-informasjon, som så viderefører det når alt er i hende.

Skrevet (endret)
les hva jeg skriver da, om du bryter EULA avtalen du har godtatt bryter du loven, jeg nevner ingenting om account selging.

Jøje meg så mye vrøvl du kommer med. Når man først har trampa i klaveret slik du gjør, er det smarteste å stå JÆVLIG rolig...

Ontopic: Kjipt for deg hvis du er svindla, men ikke forvent noe sympati på dette forumet da de fleste er hardt arbeidende, ærlige WoW-spillere. Eksludert underegnede.

Endret av Rookie_NO
Skrevet

Fail.

Du fremstår som en suksess for det Blizzard og alle spillutviklere satser på for å motvirke det marketed; å få folk til å tro at de bryter loven. Blizzard kan ikke bøye på loven, det eneste de kan gjøre for å håndheve reglene er å nekte deg tilgang til spillet. Den ENESTE grunnen til at du må trykke på godta er for å kunne si "lol, warned you" når noen klager på en bann.

Jeg er helt imot kjøping av accounts, gold og powerleveling, men det er av mine egne grunner. Ikke fordi jeg er redd for bli gammel på Ullersmo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...