Gå til innhold

Hjelp til ny multimediamobil


Anbefalte innlegg

Hei, som topic sier, så lurer jeg altså på hvilken mobil jeg skal kjøpe.

Har forsøkt å holde meg litt oppdatert i nye og mulig potensielle modeller, men ser ut til at jeg ikke innehar all den kompetansen dere forumbrukere har.

 

Funksjoner:

-Kalender: Uvesentlig

-GPRS: Ja

-Email klient: Ja

 

Form:

Ingen kriterier her, er åpen for det meste.

 

Skjerm:

Fargeskjerm

- Størrelsen er vesentlig, i og med at dette skal bli en liten videoavspiller/mp3 og lignende.

-Touchscreen: Ja

 

Skjerm:

Jeg har opptil 4-5000,- til rådighet.

Hvis det er mulig å få den med Telenor abonnement er dette en stor fordel men ikke et must.

 

Diverse:

-Merke: Ikke viktig, er åpen for alt

-Kamera: Uvesentlig

-Minne: Minimum her er 8gb, ser helst at man har mulighet til å utvide til 16gb etterhvert.

-MP3: Ja

-Wlan: Ja

-HSDPA: Helst

-GPS: Ja, men ikke et must

-Batteritid: Jo lenger jo bedre

 

Primærbruksområdet vil være Serier, filmer, mp3 og ringing, SMS/MMS er ikke viktig men en mulighet for dette er + i boka. Liker også muligheten til å installere egen programvare.

 

Håper jeg var utdypende nok, har lest litt rundt Openmoko telefonen og gledet meg vilt til denne, men batteritiden her skal vist bare være 8 timer, noe som jeg syntes er for dårlig, men hvis det er det som er vanlig...

 

Håper på diskusjoner +- rundt forskjellige modeller, har jo vurdert iPhone, den har jo helt klart sine fordeler men også ulemper spør du meg.

 

Kalamdrar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, som topic sier, så lurer jeg altså på hvilken mobil jeg skal kjøpe.

Har forsøkt å holde meg litt oppdatert i nye og mulig potensielle modeller, men ser ut til at jeg ikke innehar all den kompetansen dere forumbrukere har.

 

Funksjoner:

-Kalender: Uvesentlig

-GPRS: Ja

-Email klient: Ja

 

Form:

Ingen kriterier her, er åpen for det meste.

 

Skjerm:

Fargeskjerm

- Størrelsen er vesentlig, i og med at dette skal bli en liten videoavspiller/mp3 og lignende.

-Touchscreen: Ja

 

Skjerm:

Jeg har opptil 4-5000,- til rådighet.

Hvis det er mulig å få den med Telenor abonnement er dette en stor fordel men ikke et must.

 

Diverse:

-Merke: Ikke viktig, er åpen for alt

-Kamera: Uvesentlig

-Minne: Minimum her er 8gb, ser helst at man har mulighet til å utvide til 16gb etterhvert.

-MP3: Ja

-Wlan: Ja

-HSDPA: Helst

-GPS: Ja, men ikke et must

-Batteritid: Jo lenger jo bedre

 

Primærbruksområdet vil være Serier, filmer, mp3 og ringing, SMS/MMS er ikke viktig men en mulighet for dette er + i boka. Liker også muligheten til å installere egen programvare.

 

Håper jeg var utdypende nok, har lest litt rundt Openmoko telefonen og gledet meg vilt til denne, men batteritiden her skal vist bare være 8 timer, noe som jeg syntes er for dårlig, men hvis det er det som er vanlig...

 

Håper på diskusjoner +- rundt forskjellige modeller, har jo vurdert iPhone, den har jo helt klart sine fordeler men også ulemper spør du meg.

 

Kalamdrar

 

 

Jeg trur du skal se til nokia n95/96 (disse har ikke trykkfølsom skjerm) eller kansje en htc (en på arb har en slik, og den har fantastisk stor og fin skjerm, fin til video)Og siden begge er smart telefoner kan du instalere mange programmer, nokia er en symbian telefon og htc bruker windows mobile.

Endret av desverre
Lenke til kommentar

Det høres bra ut, skal ta en titt på n96, n95 har dessverre ikke falt helt i smak hos meg, men HTC er en verdig utfordrer.

 

Tittet litt på LG KU990 og den ser ut til å ha det meste, bortsett fra Wlan noe jeg kommer til å bruke mye. Ellers var prisen på denne fin hos Deal.no.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-82119

Har du tid til å vente kommer jo se med sin xperia x1.

Bedre hardware specs, stoooor skjerm....og hvem sier nei til over 800 timer standbytid?

Skal du se film osv bør du jo ha en god og stor skjerm samt et batteri som takler tung bruk uten å dø etter 10 minutter.

 

http://www.sonyericsson.com/cws/products/m...cc=no&lc=no

 

Det er ihvertfall min neste mobil hvis ingen kommer med en x1 killer før det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...